Kalbant apie būties problemas pirmiausiai reiktų apibrėžti ką tai reikštų filosofijoje. Filosofijoje būties problemos sąvoka reiškia tai, kam būti, kas būna, yra, egzistuoja. Kiekvienas gyvas organizmas, daiktas ir net tos pačios mintys ar problemos egzistuoja. Tačiau kiekvienam mąstančiam žmogui besidominčiam savo egzistenciniu buvimu ir jame vykstančiais dėsniais gali iškilti klausimas- kas yra būtis? Būtis yra tai, kas nekintama, amžina, nejudri ir nedaloma. Tačiau sugrįžant pria minčių ir daiktų būties klausimo, būtų galima pacituoti Platono teoriją: „…idėjos egzistuoja iš tikrųjų-jos išlieka, jos yra tikrovės pagrindas, daiktų esmė, juos lemiantis pradas. Idėjos yra daikto esmė. Idėjas galime mąstyti, daiktus matyti. Daiktai gali išnykti, o idėjos nuo to nepakis“.
Tai paprastam, nelabai suvokiančiam filosofijos, kaip mokslo, žemiškiau būtų galima šį sakinį pakomentuoti taip, kad, kiekviena gimusi idėja gali sukurti daiktą, žemišką stebuklą, kurį vėliau sukūrus ir realizavus pripažintų visi gyvieji. O vėliau tobulėjant mintim ir idėjom gaminami kiti, tobulesni daiktai, kurie vėliau gali senesnius išradimus išstumti iš vartojamųjų, o svarbiausia buvimo terpės.
Jeigu kalbėsime apie krikščioniškesnio prado būties problemos kūrėją- Dievą, būtina paminėti, kad kiekvienas epochos filosofas Dievo egzistavimą ir darbus įvardino skirtingai. Tomo Akviniečio teigimu „…įsigilinus į pasaulio reiškinių ryšius ir jame viešpataujančią tvarką, turime pripažinti neišvengiamą Dievo buvimą…“ O šių laikų filosofijos požiūrį į būtį, šios filosofijos posūkį nuo absoliutaus subjekto prie individualaus žmogaus atspindi egzistencializmo filosofiją. Jaspersas „Būtis negali būti paaiškinta nei kaip Dievas, nei kaip idėja, nei kaip substancija, kol nežinome jos pačios“.
Skaitant E.Fromm „Turėti ar būti?“ knygos pirmąją dalį, pirmąjį žvilgsnį, kuriame yra kalbama apie skirtumus tarp turėjimo ir buvimo beskaitant įstrigo atmintyje viena knygos autoriaus frazė:„…Psichoanalitiniu metodu tyrinėdamas konkrečius individus bei žmonių grupes, aš mėginau rasti jam empirinį pardindą. Gauti rezultatai privedė mane prie išvados, kad skirtumas tarp buvimo ir turėjimo, kaip ir skirtumas tarp meilės gyvenimui ir meilės mirčiai, yra esminė žmogaus egzistencijos problema; empiriniai antropologiniai ir psichoanalitiniai...
Šį darbą sudaro 2142 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!