Referatai

J. Glinskis "Grasos namai"

9.0   (2 atsiliepimai)
J. Glinskis "Grasos namai" 1 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 2 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 3 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 4 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 5 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 6 puslapis
J. Glinskis "Grasos namai" 7 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

 Juozas Glinskis ir jo „ žiaurumo teatras Decentralizuota fabula ir drastiška skirtingų stilių maišatis Juozo Glinskio (g. 1933m), diplomuoto lituanisto, nepilnamečių nusikaltėlių kolonijos mokytojo, dramaturgijoje palenkta grotesko poetikai, kuri nuplėšia idealumo apvalkalą nuo žiaurumo ir agresyvumo kompleksų, glūdinčių žmogaus pasąmonėje, nuo prievartos, tvarkančios žmonių sambūvį ir istoriją. Autorius, įsitvirtinęs Lietuvos teatro ir dramaturgijos istorijoje pirmosiomis pjesėmis „ Grasos namai“ bei „Kingas“, savo dramose tęsia „ žiaurumo teatro“ poetikos tradiciją, kuria naujas žmogaus konflikto su prievarta įteisinusia visuomene temos variacijas. Tačiau dramaturgo kūryboje išryškėja ir naujų, konceptualesnių pokyčių, jis įsiklauso į kritikų mintis, atkreipiančias dėmesį i Antoneno Artaud „žiaurumo teatro“ esmę, fiksuoja žmogaus mentaliteto pokyčius laisvėjančioje visuomenėje. Sovietmečiu publikuotose Glinskio dramose dominavusią fizinę agresiją, brutalią persanažų aplinką keičia rafinuotesnė psichologinė agresija, vykdoma pabrėžtinai prabangioje aplinkoje. Šiandien dramaturgas yra išspaudinęs 13 pjesių, kuriose ryškėja dramatiškas sovietmečio paveikslas. Dramoje „ Grasos namai“ (1971) iškyla beprotnamis kaip istorijos chaoso metafora, piešiama maištingo riksmo ir ciniškos ironijos spalvomis. Jo drama remiasi realios istorinės asmenybės Antano Strazdo gyvenimu, gvildenama menininko, iškilios asmenybės konfliktas su visuomene. Beprotnamyje uždarytas poetas – epochos sąžinė, protas ir poezija. Tokia pradinė situacija būdinga europinei grotesko tradicijai, pateisina daugybę psichologinių pervartų ir vidinių sudužimų, kurie visiškai išjungia psichiką iš nusistovėjusios padėties ir įprastų sąvokų. Veiksmas vyksta į viduramžių inkvizicijos karcerius panašiose seno vienuolyno celėse, tačiau čia vyraujanti atmosfera yra moderni, „ intelektuali“, kupina korektiško nuosaikumo, šalto cinizmo ir ironiško „objektyvumo“. Nesuvaldomos demoniškos jėgos siautėja, varto istoriją ir žmogų, viską ardydamos, apnuogindamos ir nepalikdamos jokių ramybės ir harmonijos užuovėjų. Keli sąmonės srautai, kupini primityvaus stichiškumo triukšmingai susikerta, peršoka iš vienos plotmės į kitą be jokios fabulinės motyvacijos. Įtūžusi emocinė įtampa prabyla rėžiančiais bjaurumo ir šiurkštumo akcentais, kurie supriešinami su romantiniu lietuvių literatūros stiliumi. Ypatingą toną kūriniui duoda veiksmo komentatorius – grasos namų šeimininkas, psichiatras Mališevskis, kuris yra tartum kokio vaidinimo vedėjas, įvykių pasakotojas. Šio nuobodžiaujančio ir filosofuojančio sadisto akimis matome pagrindinį herojų ir jo bendrininkus. Praloge šis cinikas bodisi, kad įstatymas nepalieka vietos jo individualiai kūrybai, ir kartu uoliai vykdo tobulai sureguliuoto mechanizmo funkcijas. Šio personažo buvimą scenoje ir dalyvavimą vaizduojamuose įvykiuose jaučiame kaip sistemą, kaip pasibaisėjimą, dėsningumą. Tai žiaurumas, papuoštas galantišku ironijos rūbu. Be šio personažo būtų sunku įsivaizduoti visą įvykių vyksmą, jis kiekvieną įvykį komentuoja vis kitaip, taip, kaip jam atrodo teisinga. Jo pasisakymai apie žiurkę, kurią svilino Žaba ( generalgubernatorius) teikia labai daug informacijos apie jo asmenybę, jam yra svetimas kitų žmonių ar gyvūnų skausmas, jam svarbiausia yra jo „ pamišėlių krėslas“ , kuriame pabuvoti tenka visiems dalyviams. Labai svarbus „ Grasos namų“ veiksmo atributas – didžiulis pamišėlių krėslas, į kurį sodinami tie pasmerktieji, kurie per daug įsiaudrina po kankinančių ir metodiškų Baltramiejaus egzekucijų. Pamišėlių krėslas, kaip jau buvo minėta yra Mališevskio pasididžiavimas, jame sėdi ne tik pasmerktieji, bet ir pasmerktųjų kaltintojai, kad per daug „neužsimirštų,“ kad ir jie gali bet kurią akimirką atsidurti grasos namuose. Tai vyskupas Klongevičius, buvęs vyskupas Orlovskis, ir jiems šis krėslas kaip prieglauda, tarsi apsauga nuo žemiškų dalykų. Tokiomis progomis psichiatro Mališevskio gražbylystė pasiekia apogėjų. Štai pasisodinęs į grasos namų „sostą“ vyskupą Klongevičių, jį gundo kaip Mefistotelis Faustą: “ Krėslas išbandytas. Pati istorija jame sėdėjo. Be to, jis turi nuostabią savybę: kai ilsimės, jis žadina unikalias mintis, kurias vaizduotė čia pat paverčia realybe. Šventiems apmąstymams geresnės vietos nesurasit. Gal pageidaujat įsitikint? Atlošiate patogiai galvą, padedat rankas ant kelių, raumenis atpalaiduojat, užsimerkiat... Jūs – valdovas. Protingas, doras ir galingas. Prieš jus klūpo atsidavę pavaldiniai. Jokie rūpesčiai nevargina jūsų galvos. Krūtinę užplūsta ramybė. Nei durklas, nei nuodai netrikdo sapno. Užtenka mostelti pirštu ir kiekvienas jūsų noras išsipildys“ . Aš manau, jog po šitokios įtikinamos kalbos nei vienas neatsisakytų pabūti bent kelioms akimirkoms šiame užburiančiame krėsle, pamiršti visas negandas ir sunkumus, kurie trukdo džiaugtis gyvenimu. Pagrindinis veikėjas Strazdas – istorinė asmenybė, todėl nenuostabu, kad ir šioje dramoje mes sutinkame jo parašytų dainų ir eilėraščių, kuriomis jis aukština mužiką ir žemina poną, jis „ mužiką kiršina prieš poną“. Dvarininkas Petraševskis apie jį pasako, kad „ jis griauna dievo nustatytą tvarką“, Cenzorius dar prideda, kad „ šventom giesmelėm prisidengęs, jis moko svietiškų brudnų dainuškų, jis garbina ne ciecorių karalių, o tą savo valną paukštelę“. Pats Strazdas apie save yra kitokios nuomonės, jis sako, kad „ Strazdeliui giedoti skirta, teisybės kelią rodyti, nuskriaustojo kartybes saldinti, viltį stiprinti, belaukiant atpildo už nuoskaudas ir sielvartą“. Jo paveikslas piešiamas be jokios įprastinės herojiškumo aureolės, beveik visada puošiančios praeities įžymybių galvas. Dramos protagonistas pastatytas akis į akį su inertiška socialinio žiaurumo jėga, kritiškai suvokia ne tik aplinką, bet ir patį save. Daugelyje situacijų poetas tiesia rankas prie kankinio vainiko, bet tą vainiką čia pat kažkas išdrasko. Visos svarbiausios Strazdo gyvenimo peripetijos tarsi apšviečiamos ta šviesa, kuri pasklinda žmogui atsisėdus į Mališevskio krėslą. Net vidiniuose poeto monologuose jaučiama psichiatro „ filosofinė sistema“, absurdiškai iškreipianti egzistencijos prasmę. Strazdas yra atsidūręs šalia liguistų ir nepilnaverčių būtybių – Rylos ir Orlovskio, kurių kliedėjimuose žmogiškas skausmas maišosi su patalogija. Jau pats pirmas šių trijų personažų pristatymas mums paryškina jų individualius skirtumus, nes Baltramiejui „ įėjus į Orlovskio celę, pasigirsta maldavimai, riksmas ir smūgiai,

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1709 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
7 psl., (1709 ž.)
Darbo duomenys
  • Teatro referatas
  • 7 psl., (1709 ž.)
  • Word failas 51 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą

www.nemoku.lt Kiti darbai

Augustas Burnonvilis (August Bournonville)

Augustas Burnonvilis (August Bournonville) Teatras Peržiūrėti darbą

Šimtadienio scenarijus. Mefistofelis ir Gabrielius

Šimtadienio scenarijus. Mefistofelis ir Gabrielius Teatras Peržiūrėti darbą

Vaikų teatras

Vaikų teatras Teatras Peržiūrėti darbą

Baletas. Baleto kelias

Baletas. Baleto kelias Teatras Peržiūrėti darbą

Lietuvos nacionalinio teatro raida

Lietuvos nacionalinio teatro raida Teatras Peržiūrėti darbą

Antikos teatras

Antikos teatras Teatras Peržiūrėti darbą

Pirmasis lietuviškas vakaras

Pirmasis lietuviškas vakaras Teatras Peržiūrėti darbą

Teatro namų darbas

Teatro namų darbas Teatras Peržiūrėti darbą

Teatro egzamino medžiaga

Teatro egzamino medžiaga Teatras Peržiūrėti darbą

Spektaklio recenzija

Spektaklio recenzija Teatras Peržiūrėti darbą

Klasikinio baleto spektaklio analizė „Žizel“

Klasikinio baleto spektaklio analizė „Žizel“ Teatras Peržiūrėti darbą

Teatras ir Sofoklio "Antigonė"

Teatras ir Sofoklio "Antigonė" Teatras Peržiūrėti darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt