Prekių rinkos šiandien plėtojasi labai dinamiškai, todėl kainodaros metodai nuolat tobulinami. Juolab, kad kaina yra lanksti ir nuolat kinta. Firmos norėdamos nustatyti tinkamą ir efektyvią kainą, turi nuolat dibrti: rinkti ir analizuoti informaciją, padėsiančią priimti teisingus sprendimus, apskaičiuoti bazinę kainą ir jos konkurencingumą, skatinant paradvimus (taikant nuolaidas, nustatant galutinę kainą ir pan.).
Vienas įdomiausų ir tiksliausių rinkos apibrėžimų yra toks: rinka – tai pardavėjų ir pirkėjų interesų derinimo mechanizmas nustatant tinkamą kainą. Vadinasi, kaina padeda ne tik gauti pelno, bet ir suderinti interesus. Toks svarbus kainos vaidmuo leidžia ją efekltyviai naudoti kovoje dėl pirkėjo.
Be to, viena pagrindinių kainodaros strategijos kūrimo problemų – būtinybė derinti ne tik išorės (pardavėjas ir vartotojas, gamintojas ir pardavėjas, gamintojas ir konkurentai, pardavėjai ir konkurentai), bet ir vidaus interesus.
• teoriškai bei praktišakai įrodyti, kokie yra kainų strategijos taikymo ypatumai.
• išskirti, kokie yra kainodaros tikslai ir metodai;
• parodyti, kokia yra kainų poltikos reikšmė, rengiant kainodaros strategiją;
• išanalizuoti, kokie yra kainų strategijos taikymo ypatumai.
1. KAINOS SAMPRATA IR RŪŠYS
Kaina yra svarbiausias marketingo elementas. Kaina – tai pinigų suma, mokama už produktą ar paslaugą, arba vertybių suma, kurią vartotojai išmaino į naudą, gaunamą turint arba vartojant gaminį ar paslaugą. [2/572]
Kaip nustatoma kaina? Istoriškai kainos susiklostė, tarpusavyje derantis dėl jos pirkėjams ir pardavėjams. Paradvėjai prašydavo aukštesnės kainos, negu galėjo iš tikrųjų tikėtis, o pirkėjai siūlydavo mažiau, nei jie būdavo numatę sumokėti. Taip derėdamiesi jie pasiekdavo abiem šalims priimtiną kainą. Pavieniai pirkėjai mokėdavo skirtingas kainas už tą pątį produktą, nes tai priklausė nuo jų poreikių ir sugebėjimo derėtis. [2/572]
Šiais laikais dauguma pardavėjų nustato vieną kainą visiems pirkėjams. Prie vienos kainos idėjos prieita XIX a. pabaigoje, kai F. W. Woolworthas ir kiti mažmeninkai dėl didelio prekių asortimento ir daugybės darbuotojų buvo priversti laikytis tik vienos kainos politikos. Istoriškai kaina buvo pats svarbiausias veiksnys, darantis įtaką pirkėjų pasirinkimui. [2/572]
Kaina yra vienintelis rinkodaros komplekso elementas, kurio...
Šį darbą sudaro 6120 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!