Iki šių dienų graikų ir romėnų palikimas išliko mūsų akiratyje.Kai kurių filosofinių mokyklų mokymas galėtų ir šiandien įtakoti gyvenimo sampratą. Šiuolaikinei visuomenei būtų naudinga sužinoti apie filosofijos mokyklų-stoicizmo ir hedonizmo-principus.
Hedonizmas-eikos teorija, kuri aukščiausiu gėriu laiko malonumą(R.Žibaitis 1998;p.15).Žymiausias atstovas Epikūras.Istorinės sąlygos: susiformavo po Aleksandro Makedoniečio mirties, atėniečių iš Samos salos persekiojimo metu (R.Žibaitis 1998;p 4). Stoicizmas-filosofijos kryptis, aukščiausiu gėriu laikiusi dorovę,puoselėjami principai atsikartoja krikščioniškoje pasaulėžiūroje(J.Balčius 1997;p.3).Žymiausias atstovas Epiktetas.Istorinės sąlygos:susiformavo Senovės Graikijoje, įgijo populiarumo Aleksandro Makedoniečio ir Romos imperijos laikais (E.Gendrolis; p.3) .
Hedonizmas yra pasiskirstęs į du porūšius-į Aristipo hedonizmą ir į Epikūro hedonizmą.
R.Žibaičio veikale rašoma, kad Aristipas aukščiausiu gėriu laikė kūniškus malonumus ir vertino juos gaunamu pasitenkinimo didumu.Būtent pasitenkinimą jis ir laikė laime, tačiau pačios laimės siekimo jis nelaikė gyvenimo esme.“Malonumas laikomas gėriu net ir tuomet, kai jo šaltinis būna nepadorus [...]“.Tai, matyt, reiškia, kad kiekvienas turi savo teisingumo kriterijų, bet tokiu būdu nenumatomos kito asmens laisvės ir teisės, o tai reiškia, kad vieno malonumas galėtų kainuoti kito suvaržymą.Įdomu, kaip, vadovaudamiesi tokia taisykle, žmonės susitaria dėl sugyvenimo drauge, o tuo labiau dėl teisingumo.Akivaizdu, kad asmenys remiasi patirtimi.Todėl Aristipas vadinamas kraštutinio hedonizmo šalininku (1998;p12-13).
Epikūro hedonizmas taip pat remiasi malonumo principu laimei pasiekti, tačiau jis kitaip malonumo sąvoką formuluoja. Epikūro malonumas remiasi nemalonumų išvengimu ir mažų malonumų atsisakymu vardan didesnių (R.Žibaitis 1998;p 8).Kiti malonumo bruožai:tai įgimtas gėris,universali vertybė, tačiau kartais grėsmė dorovei,jį pasirenkant reikia būti išrankiam, apgalvoti pasekmes (R.Žibaitis 1998;p 15).Malonumai siejami su saiku,o tokia nuostata nukreipia mus į ateitį:“padaro mus bebaimius susidūrus su atsitiktinumais“ (R.Žibaitis 1998;p 16). Malonumų teikiama nauda-ramios sielos būsena, tačiau jų reikia siekti racionaliai,vadovaujantis dorybėmis,kurios suteikia malonų gyvenimą (R.Žibaitis 1998;p 16).Nukrypstant į šalį-galbūt ir mes vadovaudamiesi dekalogu turėtume jaustis ne vien esantys dorybingi, bet ir jausti malonumą.Taigi gyventi maloniai pasirodo nėra taip paprasta.
Kitos hedonizmo vertybės atsispindi Epikūro troškimų ir poreikių skirstyme.Troškimus jis skirsto į įgimtus ir būtinus, kurie susiję...
Šį darbą sudaro 2376 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!