Turbūt daugeliui yra tekę girdėti arba užduoti klausimą apie šį, daug kam egzotišką ir nežinomą, sportą. Šioje referato dalyje pabandysiu bent trumpai paaiškinti, kas tai yra, kaip sklandytuvas pakyla nuo žemės, kaip nuskrendami ilgi, kartais virš 2000 km, atstumai. Pirmiausia reikėtų paminėti, kad sklandytuvas neturi variklio. Gali kilti klausimas, kodėl gi jis tada nenukrenta? Turbūt visiems yra tekę vaikystėje leisti popierinius lėktuvėlius, kurie irgi nekrenta kaip akmuo, o gražiai sklendžia. Sklandytuvo skridimo principas irgi labai panašus, tik pilotas dar gali šį aparatą valdyti, t.y. keisti skrydžio kryptį, greitį bei žemėjimo trajektoriją. Kadangi kiekvienas skrydis prasideda nuo pakilimo, reikėtų išsiaiškinti, kaip gi sklandytuvas kyla. Sklandymo aušroje, buvo naudojamas guminis, 60 - 70 m. ilgio lynas, dar vadinamas amortizatoriumi, maždaug taip, kaip pavaizduota paveikslėlyje. Tokiu būdu sklandytuvas pakildavo į orą apie 30 metrų. Dabar šis būdas nebenaudojamas.
Dabartiniais laikais naudojami keli būdai. Vienas iš jų yra mechaninis startas, kai sklandytuvas traukiamas ilgu, apie 1500 metrų, ant ritės vyniojamu lynu. Ritę dideliu greičiu suka galingas variklis, įtaisytas ant specialaus vilkiko arba platformos. Tokiu būdu sklandytuvas pakeliamas į 300-600 metrų aukštį.
Kitas būdas, kai sklandytuvas specialiu 20-50m ilgio lynu, kabinamas prie lėktuvo ir keliamas į orą. Oro traukiniui pasiekus reikiamą aukštį sklandytuvo pilotas atkabina lyną ir skrieja savarankiškai. Šis būdas, beje dažniausiai naudojamas Lietuvoje, suteikia daug daugiau galimybių, bet yra brangus.Itin modernūs sklandytuvai į orą pakyla patys, naudodami įmontuotą variklį, kuris pakilus į reikiamą aukštį, paslepiamas sklandytuvo korpuse kad nesukeltų bereikalingo pasipriešinimo. O kas toliau? Pakilimas yra tik trumpa ir nežymi skridimo dalis. Iškart po atsikabinimo, pilotas pradeda ieškoti kylančių oro srovių - termikų. Šios srovės susidaro saulei nevienodai įkaitinus žemės paviršių, o kartu ir šalia esantį orą. Pasiekęs tam tikrą temperatūrą oras pradeda kilti į viršų. Kartu aukštyn pakyla ir ore esanti drėgmė, kuri atvėsusi dažniausiai kondensuojasi ir suformuoja debesį.Suradęs tokią srovę, sklandytuvo pilotas sukasi...
Šį darbą sudaro 1887 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!