LITERATŪROS SĄRAŠAS 12
PRIEDAI 13
ĮVADAS
Vyriausybės sąvokos siaurąja prasme sinonimas yra „ministrų kabinetas“. Tai labiausiai matoma valdžios grandis. Jai būdingas viešumas, nedidelio, bet tiksliai nustatyto dydžio sudėtis. Tai ir labiausiai kritikuojama valdžios šaka. Pastaruoju metu Vykdomosios valdžios, o dar labiau pačios Vyriausybės vaidmuo didėja ir vis dažniau yra pabrėžiama jos prioritetinė reikšmė. Šią instituciją vis rečiau linkstama traktuoti kaip Seimo valios įgyvendintoją1. Pabrėžiama, kad Vyriausybės politinė reikšmė ypač padidėjo dėl būtinumo skubiai spręsti įvairius klausimus, dėl techninio pobūdžio problemų, su kuriomis ji tiesiogiai susiduria. Padidėjus Vyriausybės reikšmei šaliai išaugo ir jo atsakomybė, nes padidėjo įgaliojimų ir pareigų prieš bendruomenę.
Lietuvos Respublikos Vyriausybės įstatyme Vyriausybė apibrėžiama kaip institucija įgyvendinanti vykdomąją valdžią šalyje. Ji savo veiklą grindžia kolegialumo, demokratijos, teisėtumo ir viešumo principais bei solidariai atsako Seimui už bendrą veiklą ir nerečiau kaip kartą per metus turi pristatyti Seimui savo metinę veiklos ataskaitą2. Vyriausybė nėra institucija kuri veikia viena. Ji glaudžiai yra susijusi su Seimu ir Prezidento institucija. Todėl ir jos įgaliojimų ir veikimo laikas dažnai priklauso ne nuo jos pačios veiksmų, bet nuo šių institucijų. Viešojo administravimo sričiai yra aktualu tirti, kaip Vyriausybės, kaip vykdomosios institucijos, veikla administruojama valstybėje ir koks yra tos veiklos rezultatas? Atsakymų į šiuos klausimus pravartu ieškoti senesniuose šaltiniuose, pradedant nuo Lietuvos Respublikos nepriklausomybės atkūrimo datos. Stebint, kaip Lietuvos Respublikos Vyriausybė buvo kuriama ir reformuojama reikia suprasti, kokiu tikslu ji tarnauja piliečiams?
Šio darbo tikslas yra identifikuoti Lietuvos Respublikos Vyriausybės kompetencijos aspektus nuo 1991 metų. Nustatytam tikslui pasiekti išskiriami tokie darbo uždaviniai:
1. apibendrinti Laikinojo pagrindinio įstatymo, kaip Vyriausybės pamatinio šaltinio, normų aspektus;
2. išanalizuoti Laikinojo pagrindinio įstatymo taisykles, apibūdinančias valstybės valdžios ir valdymo institucijų sistemą;
3. pateikti Lietuvos Respublikos Vyriausybės įgaliojimų kaitos ypatumus nuo 1991 metų.
Darbe daugiausia naudojami sisteminės ir aprašomosios analizių metodai, kurių dėka tiriamas darbo objektas ir pasiekiamas iškeltas tikslas. Darbas galėtų būti aktualus ir įdomus plačiam skaitytojų ratui.
1. LAIKINOJO PAGRINDINIO...
Šį darbą sudaro 3047 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!