PREKĖ – marketingo komplekso elementas apimantis sprendimus ir veiksmus susijusius su pardavimo objekto kūrimu bei keitimu. Šie sprendimai apima prekės kūrimą ir tobulinimą, jų identifikavimą ir įpakavimą, asortimento valdymą ir t.t.
PREKĖS LYGMENYS: pirminė prekė (jos paskirtis), apčiuopiama prekė (ženklas, forma, savybės, pakuotė) ir išplėstinė prekė (įvaizdis, garantijos).
PREKĖS ASORTIMENTAS: tai visų prekių (paslaugų) ir prekių grupių, kurias parduoda įmonė rinkinys.
PREKĖS GRUPĖ: tai panašios paskirties prekių rinkinys.
Du asortimento gyliai: plotis – sudaro ieškomų prekių linijų skaičius. Gylis – rodo vienoje prekių linijoje esančius modifikacijų skaičius. Įm. asort.priklauso nuo įm. tikslų, pasirinktos vartotojų grupės bei aplinkos sąlygų. Platinant, kuriamos naujos prekių linijos. Gilinant-ilginamos jau esančios prekių linijos.
5) vienarūšės ir įvairiarūšės;(vie.-degtukai, krapštukai. įv.-įv.markės automobiliai)
6) pakeičiamos ir papildančios prekės.(dušo žėlė į muilą)
Vartojimo prekių klasifikavimas: (populiariausias) arba 1. kasdieninėepr. 2. paklausos pr.
1) kasdienės D prekės;(nebrangios, perkamos iš įpročio)(kasdieninės-duona, impulsyvaus-nuo kvapo)(tapačios, kai nesigulinama-kibirai, rankšluosčiai; netapačios-baldai, drabužiai)
2) pasirenkamos prekės;(laiko vertomis)
3) ypatingos prekės;(spec.vartotojo poreikis, automob., meno vertybės)
4) pasyvios D prekės;(vart.mažai žino ir nepageidauja)(naujos, kurių dar nežino, nenumatytų atvejų)
5) nepageidautinos D prekės. (negali apsieiti:stomatologija)
Gamybinių prekių klasifikavimas: (populiariausias)
1) žaliavos;(gamtos ištekliai)(obuoliai, uogos) Pagr.priemonės: stacionarūs įrengimai; Pagalbinės priem.: įrankiai daržai, varžtai)
2) medžiagos;(gamyboje apdorota medžiaga)
3) komponentai;
4) aptarnavimo medžiagos (tepalai, klijai)
Prekės lyguma: 1. Pirminė, 2. Reali ar Apčiuopiama, 3. Išplėstinė arba prekė su patyrimu.
ASORTIMENTO PLĖTRA
Naujų prekių kūrimas:
1. Prekių inovcija-visiškai naujų prekių kūrimas.
2. Prekės modifikacija pr.savybių pakeitimas
Prekės naujumo aspektai:
1) nauja prekė pasauliniu lygiu;
2) nauja prekių grupė;
3) priedai prie esamos prekės;
4) esamos prekės modifikavimas;
5) esamos prekės pateikimas naujam rinkos segmentui.
Naujos prekės kūrimo etapai:
1. idėjų generavimas-vartotojai; did.ir maž.prekybos vartotojai; įmonių darbuotojai; nepriklausomas tyrimų rinkos , mokslininksi.
2. idėjų atrinkimas-tai pirminė idėjų atranka visos gautos idėjos vertinamos pagal tam tikrus kriterijus (kiekyb.ir kokyb., nuo 1 iki 10 balų).
3. idėjų tikrinimas-po atrankos likusias idėjas apsvarsto įm.vadovai ir specialistai, tada tikrinamos naujų prekių koncepcijos (smulkus prkių aprašymas-rinkoje nustatymas, palyginimas su kt.prekėmis, vartotjų segmentų išskyrimas).
4. M strategijos parengimas-pirmiausia atrenkamas perspektyvų tyrimas(fotoanalizė)-tai tikslai, kuriais...
Šį darbą sudaro 2306 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!