Marketingas- tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar org-os tikslų.
Marketingas reikalingas ir veiksmingas tik ten, kur yra konkurencinė rinka.
5) Vertės.
1) Turinys (pvz. akiniai patenkina regėjimo poreikį);
2) Forma (įvairių formų akiniai);
3) Laikas (vartoti tada kada nori);
4) Vieta (vartoti kur nori);
5) Disponavimas (teisė naudotis preke).
MARKETINGO PRINCIPAI:
1) Tikslumo:
a) tiksliai tam pirkėjui, kuriam reikia;
b) Tiksliai tokia prekė, kokios jis nori;
c) Tiksliai tada
d) Tiksliai ten.
2) Tikslo:
a) marketingas nėra verslo organizacijos galutinis tikslas;
b) marketingas yra priemonė org-os tikslams pasiekti;
c) marketingas yra problemų sprendimo specifinė sritis.
3) Trejopos orientacijos:
a) orientacija į vartotoją;
b) orientacija į tikslą;
c) sisteminė orientacija.
4) Adaptacijos.
Marketingo sistemos procesas:
Poreikių išsiaiškinimas – prekės gamyba – kaštų įvertinimas – rinkos kainos įvertinimas – kainos nustatymas – paskirstymas – rėmimas – pardavimas – vartojimas – poreikių patenkinimas.
Verslo orientacijos:
1) Gamybos orientacija – tobulinti gamybos procesą ir didinti gamybos mastą, taip sumažinant prekės kainą;
2) Prekės orientacija – įmonės pastangos siekti savo tikslų gerinant prekės kokybę;
3) Pardavimo orientacija – įmonės pastangos siekti tikslų gerai įvaldytais prekių siūlymo būdais, dėl to parduodant kuo daugiau prekių.
4) Marketingo orientacija – įmonės pastangos siekti tikslų kuo geriau tenkinant vartotojų poreikius.
5) Socialinio- etinio marketingo orientacija – įmonės pastangos siekti tikslų tenkinant vartotojų poreikius ir kartu atsižvelgiant į visuomenės interesus.
Pardavimo ir marketingo orientacijų skirtumai:
Pardavimas
Marketingas
Koncentruojamasi į prekę
Koncentruojamasi į vartotojus
Pirmiau pagamina, po to ieško vartotojų
Nustato vartotojų poreikius ir tada gamina
Vadyba orientuota į sandorio naudą
Vadyba orientuota į pelną
Planavimas trumpalaikis, dabartis
Planavimas ilgalaikis, ateitis
Akcentuojamos pardavėjų reikmės
Akcentuojami vartotojų poreikiai
Marketingo aplinkos:
1) mikroaplinka (pirkėjai, tiekėjai, konkurentai, prekybos tarpininkai, prekybos pagalbininkai-;
2) makroaplinka (socialinė- kultūrinė, politinė- teisinė, mokslinė- technologinė, gamtinė, ekonominė)
Konkurencija:
1) Visuotinė – visų rinkoje siūlomų prekių varžymasis dėl pirkėjų joms įsigyti skiriamų piniginių lėšų;
2) Vertikalioji – varžymasis tarp tuos pačius pirkėjo poreikius tenkinančių skirtingų prekių grupių;
3) Horizontalioji – varžymasis tarp tuos pačius pirkėjo poreikius tenkinančių vienos rūšies prekių.
MARKETINGO TYRIMŲ (marketingo sprendimams reikalingos info paieška, rinkimas, apdorojimas ir interpretavimas) REIKŠMĖ:
1)...
Šį darbą sudaro 2681 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!