ĮVADAS
Žodis “marketingas” kilęs iš anglų kalbos žodžio “market”, reiškiančio rinką. Todėl aišku, kad jis įvardija veiklą, susijusią su rinka.
Marketingą galima apibrėžti įvairiai:
Marketingas – tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tikslų.
Marketingas – tai veiklos rūšis, per mainus tenkinanti žmogaus poreikius.
Marketingas – tai valdymo funkcija, organizuojanti ir orientuojanti komercinę veiklą, susijusią su perkamosios galios įvertinimu ir jos pavertimu efektyvia paklausa, siekti numatyto pelno ar kito kompanijos iškelto tikslo.
Marketingas – tai prekių, paslaugų ir idėjų mainų, atitinkančių individų ir organizacijų tikslus, planavimas ir įgyvendinimas.
Marketingas – tai paklausos ir pasiūlos balansavimo procesas.
Tokia marketingo apibrėžimų įvairovė rodo ne tik marketingo sampratos platumą, bet ir šios koncepcijos lankstumą ir nuolatinį vystymąsi.
Kai marketingo žinios nukreipiamos visuomenės ar šalies ekonominėms problemoms spręsti, laikoma, kad tai yra makromarketingas.
Marketingo kompleksas veikia tam tikroje aplinkoje. Kad marketingo veiksmai būtų efektyvūs, būtina atsižvelgti į joje besireiškiančias jėgas. Šios jėgos lemia galimų marketingo veiksmų kryptis ir ribas. Firma turi palyginti mažai galimybių veikti šią aplinką. Todėl jos pagrindinis tikslas – laiku išsiaiškinti aplinkoje besireiškiančias tendencijas ir atitinkamai priderinti marketingo komplekso elementus.
Marketingo komplekso aplinkoje yra išskiriami šie jos komponentai:
1. Ekonominė aplinka
2. Politinė-teisinė aplinka
3. Mokslinė ir technologinė aplinka
4. Socialinė-kultūrinė aplinka
1. EKONOMINĖ APLINKA
Ekonomika yra sudėtinga ir dinamiška sistema. Ji vystosi pagal savo dėsnius, į kuriuos būtina atkreipti dėmesį, formuojant marketingo kompleksą.
Ekonominė aplinka – tai marketingo makroaplinkos komponentas, apimantis visuomenės struktūrų ekonominę veiklą ir kintantis pagal tam tikrus dėsnius.
Ekonominė aplinka marketingo kompleksą daugiausia veikia per perkamosios galios svyravimą. Perkamoji galia labiausiai priklauso nuo šių faktorių:
1. Pirkėjų pajamų lygio.
2. Kaupimo lygio.
3. Prekių kainų lygio.
4. Kredito gavimo galimybių
5. Šalies bendrojo vidaus produkto.
Marketingo komplekso požiūriu reikšmingiausi šie ekonomikos reiškiniai:
1. Vystymosi cikliškumas.
2. Infliacija.
3. Nedarbas.
Ekonominis vystymasis vyksta ciklais, iš kurių kiekviename išskiriamos keturios fazės: krizė, depresija, pagyvėjimas ir pakilimas.
Kiekvienoje fazėje pirkėjų elgesys yra skirtingas, todėl skirtinga turi būti ir marketingo veikla....
Šį darbą sudaro 3969 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!