Panevėžio raj V.M.M.
1900 – 1945
Modernizmo pradžia............................................................................................................3
Modernizmo raida............................................................................................................................3
Muzikinis modernas.........................................................................................................................3
Impresionizmas.....................................................................................................................4
Muzikinis impresionizmas................................................................................................................4
Nenutrūkstama forma.....................................................................................................................4
Ekspresionizmas...................................................................................................................4
Muzikinis ekspresionizmas...............................................................................................................5
Futurizmas...........................................................................................................................5
Mikrotoninė muzika............................................................................................................5
Mikrotoninė muzika.........................................................................................................................5
Neoklasicizmas.....................................................................................................................6
Muzikinis neoklasicizmas.................................................................................................................6
Tautiškumas modernioje muzikoje.....................................................................................6
Totalitariniai stiliai...............................................................................................................6
Socrealizmas....................................................................................................................................7
Socrealistinė muzika........................................................................................................................7
1945 – 1999
Konkrečioji, elektroninė ir kompiuterinė muzika.............................................................7
Konkrečioji muzika..........................................................................................................................7
Elektroninė muzika..........................................................................................................................8
Kompiuterinė muzika.......................................................................................................................8
Serializmas.............................................................................................................................8
Totalinis serializmas........................................................................................................................8
Aleatorika...............................................................................................................................8
Grafinė ir veiksmo muzika....................................................................................................9
Grafinė muzika.................................................................................................................................9
Veiksmo muzika................................................................................................................................9
Minimalizmas.........................................................................................................................9
Minimalistinė muzika.......................................................................................................................9
Postmodernizmas..................................................................................................................10
Postmoderni muzika.......................................................................................................................10
Išvados...................................................................................................................................11
Naudota literatūra................................................................................................................12
Įžanga
Muzika lydi kiekvieno žmogaus gyvenimą, nesvarbu, ar jis muzika domisi, ją mėgsta, ar yra jai abejingas. Iš tiesų nelabai gali rinktis – šiandien muzika skamba beveik visur, o ir to išvengti, net ir labai stengiantis, neįmanoma. Tačiau žmonės palankūs vienoms muzikos rūšims, kitų stengiasi privengti. Tai nulemia tradicijos, įpročiai, mados, švietimas ir reklama. Šiuo požiūriu muzikos paklausa ir populiarumas yra tokie pat netvarūs dalykai kaip drabužių stiliai, filmai, pramogos ir laisvalaikio užsiėmimai. Kiekvienos kartos žmonės ir polinkiai šiek tiek skiriasi, todėl nenuostabu, kad kuriami ir pasirenkami vis kitokie meno stiliai, žanrai, rūšys ir formos. Kartu su skirtinga gyvenimo patirtimi keičiasi kultūros kraštovaizdis, ir šis vyksmas niekada nesibaigia.
Gyvenimo stilius dažniausiai kinta iš lėto, todėl ir permainos nebūtinai būna skausmingos ar nemalonios. Nauji kultūros reiškiniai atsiskleidžia palengva, ir vis daugiau žmonių naujame mene įžvelgia juos supančio pasaulio atspindį, o kartu ir tam tikrus savo asmeninės būties pėdsakus. Tai juos skatina prie šio meno sugrįžti, kol pamažu jis tampa neatskiriama dvasinio gyvenimo savastimi.
Klausimas, kas yra šiuolaikinė muzika, gana daugialypis. Paprasčiausias atsakymas –visa šiandien skambanti muzika yra šiuolaikinė, nes ji skleidžiasi čia ir dabar. Tačiau gali kilti abejonė: nejau tikrai yra taip? Ar Mocarto simfonijos, Bacho kantatos, aukštaičių sutartinės , žodžiu, kažkada seniau atsiradusi muzika yra taip pat šiuolaikinė? Ar tokiu atveju neatrodo, kad, apskritai bet kokia muzika vadintina šiuolaikine?
Jei senesniais laikais sukurtą muziką vadintume šiuolaikine, sukeltume nereikalingų nepatogumų. Mes tarsi tyčia atmestumėme ypač svarbią aplinkybę, kada ta muzika iš tikrųjų sukurta. Tai trukdytu suvokti istorinį ir kultūrinį kontekstą, kuris ne tik paaiškintų daugelį svarbių dalykų, bet ir leistų muziką geriau girdėti ir pajausti.
Todėl šiuolaikine muzika vadinsime XX a....
Šį darbą sudaro 3628 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!