TIKRINO :............................
VERTINO :............................
1. Mokesčiai, mokesčio mokėtojas ir mokesčių administratorius...3 psl.
2. Turtas ir turto areštas...................................................................5 psl.
3. Turto arešto panaikinimas............................................................9 psl.
4. Išvados........................................................................................10 psl.
5. Literatūra.....................................................................................12 psl.
1. MOKESČIAI, MOKESČIO MOKĖTOJAS IR MOKESČIŲ ADMINISTRATORIUS
Mokesčiai – vienas iš seniausiai taikomų institutų, atsiradęs kartu su valstybe kaip pagrindinis jos institucijų bei funkcijų realizavimo materialinio aprūpinimo šaltinis. Tačiau, norint surinkti kuo daugiau mokesčių, turi būti kuo daugiau juos mokančių mokesčių mokėtojų ir, aišku, kuo turtingesnių. O kuo daugiau turima turto, tuo mažiau norima su juo išsiskirti. Todėl valstybei tam tikrais atvejais tenka imtis kraštutinių, drastiškų priemonių – turto arešto ir iš jo priverstine tvarka išskaičiuoti nesumokėtus mokesčius.
Valstybei, kaip visuomenės politinei organizacijai, vykdančiai atitinkamas bendras funkcijas, būtini piniginiai ištekliai savo funkcijoms realizuoti. Pagrindinis valstybės pajamų formavimo būdas, istoriškai atsiradęs kartu su valstybe, yra mokesčiai. Renkant mokesčius gaunamos lėšos valstybės institucijoms išlaikyti. Mokestis – „mokesčio įstatyme mokesčio mokėtojui nustatyta piniginė prievolė valstybės (savivaldybės) funkcijoms vykdyti“1. Mokesčiai kaip pagrindinis valstybės pajamų formavimo būdas susijęs tiek su valstybės, tiek praktiškai su visų krašto ūkio subjektų gyventojų materialiniais interesais. Todėl teisę nustatyti valstybinius mokesčius turi tik įstatymų leidžiamosios valdžios institucijos, veikianti šios valstybės vardu, t.y. Seimas. Tokiu būdu Seimas nustato Lietuvos Respublikos sistemą, mokesčio mokėtojus, reguliuoja kitus mokesčių surinkimą užtikrinančius santykius.
Pagal mokesčių administravimo įstatymą mokestis - visuotinai privalomas mokėjimas į valstybės ( savivaldybės) biudžetą ir fondus, t.y.įstatymais nustatytus mokesčius privalo mokėti visi asmenys, turintys apmokestinimo objektus ar besinaudojantys jais. Kaip konstatavo Konstitucinis Teismas 2000 m. gruodžio 6 d. nutarime, Konstitucijos 67 str. 15 p., pagal kurį Seimas nustato valstybinus mokesčius, ,,suformuoja ir mokesčių mokėtojo konstitucinę pareigą laiku sumokėti nustatyto dydžio mokesčius ״ 2.
Kaip matome, kadangi valstybės pagrindinis pajamų formavimo būdas, o kartu ir jos išlikimo pagrindas yra mokesčiai, ji ( valstybė) įvairiais įstatymais, pradedant aukščiausią juridinę galią turinčiu – Konstitucija, įtvirtina privalomą prievolę mokėti mokesčius. Ir valstybė, ir mokesčių mokėtojas turi daugybę įstatymuose...
Šį darbą sudaro 2887 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!