Siekiant pajamų , reikia patenkinti klientų norus ir pageidavimus, todėl būtina išsiaiškinti prekės vietą rinkoje ir ko klientas reikalauja. Paklausa egzistuoja rinkoje, kur vykdomi mainų santykiai tarp pirkėjo ir pardavėjo, kurių sprendimai ir perkamoji galia formuoja pasiūlą ir paklausą bei tarpusavio ryšį, o rinkos ypatumai ir perspektyvos ypač aktualūs.
Prekę gaminti lengviau nei ją parduoti, todėl gamintojas turi organizuoti savo produkcijos kelią iki vartotojo. Vertinant prekybos požiūriu, gamintojas iš anksto turi rūpintis savo naujos produkcijos paskirstymo kanalais, o skirstymo kanalus skatina vartotojai. Taip pat atsiranda nauji prekybos būdai, pereita prie vartotojo rinkos, agresyvėja konkurencija, todėl prekybininkas turi išsiaiškinti prekės paklausą ir numatyti produkcijos paskirstymą.
Darbo tikslas: teoriškai pagrįsti kuo reikšminga paklausa ir prekių paskirstymas prekyboje.
4. Išsiaiškinti paskirstymo grandinių esmę.
1. Paklausa rinkoje
1.1. Rinkos samprata
Ekonomikos teorijoje aptinkamas toks rinkos apibrėžimas.
Rinka - tai pirkėjų ir pardavėjų susitikimo vieta, kur prekių mainų proceso metu veikia pasiūlos ir paklausos pusiausvyrą reguliuojantis mechanizmas, išreiškiamas kaina.
Marketingo požiūriu rinkos apibrėžimas galėtų būti toks.
Rinka - tai visuma esamų ir potencialių vartotojų, siekiančių patenkinti savo poreikius pasikeičiant kuo nors vertingu su prekes ar paslaugas siūlančiais pardavėjais.
Priklausomai nuo to, kas perka prekes ir kokiam tikslui, skiriami penki rinkos tipai:
• Vartojimo prekių rinka;
• Gamybinės paskirties prekių rinka;
• Prekybininkų - tarpininkų rinka;
• Valstybinė rinka;
• Tarptautinė rinka.
Analizuojant rinką svarbu išsiaiškinti rinkos parametrus: rinkos potencialą, rinkos talpumą, rinkos paklausą ir įmonės prekių paklausą. Šiuos parametrus apibūdinsime remdamiesi Pranulio V, Pajuodžio A. , Urbonavičiaus S, Virvilaitės R. knyga „ Marketingas“ .
Rinkos potencialas - tai rodiklis, parodantis, kiek tam tikroje rinkoje gali būti parduodama iš viso.
Rinkos talpumas - tai faktiškai rinkoje parduotų prekių kiekis.
Rinkos paklausa - tai prekių kiekis, kurį nuperka tam tikra vartotojų grupė tam tikroje vietoje per tam tikrą laiką esant tam tikro aktyvumo marketingo veiksmams.
Įmonės prekių paklausa - tai įmonės prekių dalis bendroje rinkos paklausoje.
Rinkos dalis - įmonės parduodamų prekių dalis visame rinkoje parduodamų tos rūšies...
Šį darbą sudaro 4478 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!