Referatai

Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas

9.6   (3 atsiliepimai)
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 1 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 2 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 3 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 4 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 5 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 6 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 7 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 8 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 9 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 10 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 11 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 12 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 13 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 14 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 15 puslapis
Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas 16 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Lietuvos žemės ūkio universitetas Ekonomikos ir vadybos fakultetas Ekonomikos ir vadybos katedra Giedrė Simonavičiūtė Žemės ūkio buhalterinės apskaitos ir finansų specialybės I kurso 7 grupės studentė Studijų knygelės Nr Paklausos ir pasiūlos teorijos praktinis taikymas Mikroekonomikos referatas Tikrino: B.Vaznonis Akademija 2005 Turinys ĮVADAS Paklausa ir pasiūla- tai pagrindinės kiekvienos ekonominės sistemos sąvokos, ir šių dviejų veiksnių sąveikos pagrindu tobuloje konkurencijos rinkoje susiklosto rinkos kaina. Tai suprantama kaip paklausos ir pasiūlos dėsnis. Ekonomistai, nubraižę vadinamąsias paklausos ir pasiūlos kreives, išsiaiškina labai paprastą dalyką: keičiantis kainomis, pasikeičia vartotojų bei gamintojų elgesys. Kitaip tariant, jie išsiaiškina, kad perkamos prekės priklauso nuo kainos: kuo aukštesnė kaina, tuo mažiau pirkėjai jų gali įsigyti ir, atvirkščiai, - kuo mažesnė kaina, tuo daugiau gali pirkti. Arba gamintojai kuo kaina mažesnė, tuo daugiau jie nori parduoti. Jei pirkėją ir gamintoją sutapatintume su individualiu vartotoju ir individualiu pardavėju, gautume dvi tobulos konkurencijos rinkoje veikiančias jėgas, kur kiekviena jų gali parduoti ar pirkti kokią nori prekę ir tiek prekės vienetų, kiek trokšta. Taigi gauname idealios konkurencinės rinkos modelį, kur pirkėjai, kaip veikianti jėga, formuoja rinkos paklausą, o pardavėjai – rinkos pasiūlą. Paklausos ir pasiūlos dėsnį pravartu žinoti kiekvienam žmogui. Kadangi žmonės vienaip ar kitaip yra susiję su pinigais, o pinigai su ekonomika, savo ruoštu paklausa ir pasiūla, kaip jau minėjau, pagrindinės sąvokos ekonomikos sistemose. Juk kiekvienas žmogus dirba, gauna atlyginimą, jį kažkur išleidžia (perka), taip sudarydamas paklausą. Paklausos ir pasiūlos dėsni naudojamas kiekvienoje įmonėje. Be šių ekonominės sistemos dalių neįsivaizduojamas verslas, kuris organizuotas rinkos pagrindu (pasiūlos ir paklausos) yra nuolat besikeičianti, judanti dinaminė sistema, nes ją pastoviai veikia daugybė visokiausių besikeičiančių veiksnių. Taip pat paklausa ir pasiūla naudojamos įvairiuose kitose gyvenimo bei verslo srityse. Ir šiame referate aš tikiuosi jums aprašyti bent menkiausia dalelyte tų sričių. PAKLAUSA 1 Paklausos dėsnis ir jos kreivė 1.1 Paklausa Paklausa – tai prekės kiekio, kurį pirkėjas nori ir gali pirkti, ryšys su kaina, už kurią ši prekė perkama. Tokį apibrėžimą mes galime rasti kiekviename vadovėlyje ar knygoje apie ekonomiką. Tačiau ar apibrėžimas „Paklausa- prekių kiekis, kurį pirkėjas nori ir gali įsigyti ir kainos už kurią pirkėjas gali, o pardavėjas nori parduoti ryšys, kitoms sąlygoms nekintant.“ neaiškesnis? Juk kaina nėra vienintelis perkamos prekės kiekį lemiantis veiksnys. Jų yra žymiai daugiau pavyzdžiui: skonis, pajamos, vartotojų poreikiai ir t.t. 1.2 Paklausos funkcija Matematiškai prekės paklausa aprašoma paklausos funkcija (paklausos priklausomybė nuo ją lemiančių veiksnių). Ji išreiškiama funkcija: QAD = f (PA , PB ... PZ, Y, T, ...); Čia : QAD - A prekės paklausos kiekis (quantity); PA - prekės kaina (price); PB ... PZ - kitų prekių kainos; Y - pirkėjų piniginės pajamos; T - skonis ir mada; ... - kiti veiksniai; Paklausos analizei taikoma “ceteris paribus” prielaida: kai visi veiksniai išskyrus vieną, laikomi pastoviais. Kitiems veiksniams esant nekintamiems, kaina yra svarbiausias veiksnys, turintis poveikio paklausos dydžiui. Iš čia išeina, kad QAD = f (PA). Ši funkcija rodo prekės ir kiekio, kurį pirkėjas nori ir gali pirkti priklausomybę. Šią priklausomybę apibūdina paklausos dėsnis. 1.3 Paklausos dėsnis Paklausos dėsnis tvirtina, kad paklausos kiekis auga kainai mažėjant ir mažėja kainai didėjant, t.y. paklausos dėsnis teigia:  QAD PA Krentant prekės kainai ir visoms kitoms sąlygoms esant pastovioms, paklausa didėja dėl dviejų priežasčių: 1) Sumažėjus kainai, pirkėjai perka tą prekę dažniau ir didesniais kiekiais; 2) Sumažėjus kainai atsiranda daugiau pirkėjų norinčių įsigyti prekę. Galimas įsivaizduoti, kad paklausos dėsnis aprašo individualaus pirkėjo, kurio pajamos yra pastovios, elgesį rinkoje: pirkėjas nori pirkti daugiau pigesnių šios prekės vienetų. Pirkėjo reakcija į skirtingas kainas pavaizduota lentelėje, kuri vadinama paklausos lentele. 1 lentelė. Paklausos lentelė  1; 29  Variantai Kaina (P), Lt/vnt. Perkamas prekių kiekis (Q), Vnt./mėn. A 10 3 B 8 4 C 6 5 D 4 6 E 2 7 Lentelės duomenys rodo, kad kiekvieną kainą atitinka tam tikras prekių kiekis, kurį pirkėjas gali pirkti kas mėnesį, kai kaina 6 Lt už vienetą, paklausos kiekis bus 5 prekės vienetai. Paklausos dėsnis priklauso nuo vartotojų pajamų ir jų paskirstymo. Augant pajamoms, paklausa didėja. Tačiau yra prekių grupės, kurios turi išimtis. Tai: a) Pirmo būtinumo prekės b) Prabangos prekės c) Nestandartinės prekės 1.4 Paklausos kiekis Paklausos kiekis - prekės kiekis, kurį nori ir gali pirkti pirkėjas per tam tikrą laikotarpį (pvz., per mėnesį), esant tam tikrai kainai, kai kiti veiksniai yra nekintami. Paklausos dėsnis gali būti pakartotas lentelės duomenys perkėlus į Dekarto koordinačių sistemą. Kainos atidedamos vertikalioje, o jas atitinkantis prekių kiekiai- horizontalioje ašyje. 1.5 Paklausos kreivė P, Lt/vnt. d 10 A 8 B 6 C 4 D 2 E 0 2 3 4 5 6 7 8 q, vnt./mėn. 2.4 pav. Paklausos kreivė.  1 ; 30  Paklausos kreivė- grafinis prekės kainos ir paklausos ryšio vaizdas. Tai yra linija, rodanti atvirkščią prekės kiekio ir jos kainos priklausomybę. Daugelio prekių paklausos kreivė yra žemėjanti. Neigiamasis paklausos kreivės nuolydis rodo, kaip pirkėjas reaguoja į kainos pokyčius: mažesnė kaina atitinka didesnį paklausos kiekį q, o mažesnę reikšmę q - didesnė kaina. Kitaip tariant, kainai mažėjant, kai kitos sąlygos yra nekintamos, paklausos kiekis auga ir atvirkščiai, paklausos kreivė, būdama funkcijos q =f (P) išraiška, yra paklausos kiekio reikšmių geometrinė vieta. Paklausos kreivė taip pat rodo maksimalią kainą, kurią pirkėjas pasirengęs sumokėti už įvairius prekių kiekius. 2 Paklausos veiksniai Jei pasikeistų vienas iš pastoviais laikomų veiksnių, pasikeistų priklausomybės tarp kainos ir paklausos kiekio ryšys. Tektų sudaryti naują paklausos lentelę ir brėžti naują paklausos kreivę. 2.1 Paklausos kiekio pokyčiu Paklausos kiekio pokyčiu vadiname judėjimą išilgai paklausos kreivės. 2.4 paveiksle parodyta, kad tai, jog išaugo nuo 6 iki 8 Lt., sumažina paklausos kiekų nuo 5 iki 4 vienetų per mėnesį. Tai rodo taško judėjimas išilgai paklausos kreivės d aukštyn. 2.2 Paklausos pokyčius Paklausos pokyčius rodo paklausos kreivės poslinkiai koordinačių sistemoje. Tai atsitinka veikiant kitiems veiksniams: pasikeitus pirkėjo pajamoms, skoniui, madai ir t.t. 2 paveikslas rodo, kad padidėjusią paklausą, esant kainai P1, rodys q’1>q1 , o esant kainai P2 - q’2 > q2 . Paklausa d1 yra didesnė negu paklausa d. 2.5 pav. Paklausos pokyčiai [ 1 ; 31 ] Taigi geometriškai paklausos padidėjimas vaizduojamas paklausos kreivės poslinkiu į dešinę (gali būti ir nuožulnumo pokytis), o paklausos sumažėjimas- poslinkiu į kairę. Panagrinėkime keletą galimų paklausos pasikeitimo atvejų. Pirkėjo pajamos ir kitimas. Padidėjusios pirkėjo pajamos leidžia pirkti daugiau ir normalios kokybės, brangesnių prekių. Kaip parodyta 2.6 paveiksle, paklausos kreivė d vaizduoja pradinį pirkėjo pajamų lygį. Pajamoms išaugus, pirkėjas gali pirkti už tą pačią kainą daugiau tos pačios prekės vienetų. Esant bet kokio dydžio kainai, paklausa prekei išauga, nes padidėja pajamos. Paklausos padidėjimą, pirkėjo pajamoms išaugus, rodys paklausos kreivės poslinkis į dešinę. Normalios kokybės prekė (normal goods) laikoma prekė, kurios perkama daugiau, kai pajamos didėja (kiti veiksniai yra nekintami). Tačiau taip nėra su visomis prekėmis. Didėjant pajamoms, žmonės kai kurių prekių gali pirkti mažiau, pavyzdžiui, margarino (jį keisdami sviestu), padevėtų drabužių (juos keisdami naujais) ir pan. Kai išaugusios pajamos perstumia paklausos kreivę į kairę pusę, šio poslinkio priežastis- blogesnės kokybės prekės. Blogesnės kokybės prekė (inferior goods) laikoma prekė, kurios perkama mažiau, kai pajamos didėja (kiti veiksniai yra nekintami). Normalios ir blogos kokybės prekės yra tik todėl, kad jas taip vertina pirkėjas, atsižvelgdamas į savo pajamas ir jų kitimą. Kai pirkėjo pajamos sumažėja, normalios kokybės prekių paklausa taip pat sumažėja. P P d1 d1 d d O q a) normalios kokybės prekės b) blogesnės kokybės prekės 2.6 pav. Pajamų didėjimo įtaka prekės paklausai. [1; 32 ] Kitų prekių kainos ir jų kitimas. Tarpusavyje susijusių prekių kainos. Jų pasikeitimo poveikis yra skirtingas ir priklauso nuo to, ar prekės yra pakaitai (substitutai), ar tik papildančios viena kitą (komplektas) jas vartojant. 1. Savo išlaidas mes paskirstome taip, kad gautume iš jų didžiausią pasitenkinimą, kitaip sakant taip, kad paskutinis arba ribinis piniginis vienetas, išleistas bet kuriai prekei, duotų vienodą pasitenkinimą. Pavyzdžiui, jeigu apelsinų kaina padidėtų du kartus, o obuolių kaina nepakistų, tai pirkėjai vietoj apelsinų mieliau pirks obuolius. Vadinasi, pakitus apelsinų kainai, obuolių kreivė pasislenka į dešinę. Tokios kreivės, kaip obuoliai ir apelsinai, kurios tenkina tuos pačius poreikius ir norus, yra vadinamos substitutais ir pakaitalais. Šią tendenciją ekonomistai apibūdina kaip substitucijos dėsnį ( dar vadinama lygių ribinių rezultatų dėsniu), kuris teigia, kad mūsų išlaidos įvairioms prekėms pasiskirsto taip, jog naudingumai, gaunami išleidžiant paskutinį piniginį vienetą bet kuria vartojimo forma yra lygūs. Ir jei nustatome, kad pakeisdami vieną prekę kita, mes padidinsime savo bendrą pasitenkinimą, tai nesvyruodami taip ir padarome (pvz.: jei arbatos kaina kyla, galime naudoti daugiau kavos). Taip yra todėl, kad mes nuolatos lyginame naudingumą, gaunamą išleidžiant tiek pat pinigų kitai prekei. 2. Tarp viena kitą papildančių komplektinių prekių pasireiškia priešingas ryšys. Skirtingai nuo prekių substitutų, pakeičiančių viena kitą vartojime, komplektinės prekės viena kitą papildo vartojimo metu, yra vartojamos kartu kaip komplektas (pvz.: automobilis ir kuras). Padidėjusi prekės kaina padidina kitos prekės - pakaito- paklausą. Pakaito paklausos didėjimą rodo 2.7 paveikslo (a) dalis, o papildančios prekės paklausos sumažėjimą- (b) dalis. Šiuo atveju vienos prekės pabrangimas sumažins kitos prekės paklausą. Jei prekės nėra tarpusavyje susijusios (nepriklausomos), tai vienos prekės kainos pasikeitimas nedaro poveikio kitos prekės paklausai. Jei pirkėjas tikisi, jog prekės kainos padidės, jis apsirūpina preke is anksto. Tai padidina paklausą. 3. Galiausiai yra ir tokių prekių, kurios visiškai nesusiję tarpusavyje. Kainos pakilimas vienai prekei neturi jokios įtakos kitos prekės paklausai (pvz.: autobuso bilietai ir sviestas). P P d1 d1 d d 0 q 0 q a) Prekės pakaito paklausa. b) Papildančios prekės paklausa. 2.7 pav. Tarpusavyje susijusių prekių kainų pasikeitimo įtaka paklausai. [ 1; 33 ] 2 lentelė. Paklausos kreivės poslinkių priežastys ir pasekmės [ 1; 33 ] Priežastys Efektas 1. Pirkėjo pajamų padidėjimas (normalios kokybės prekės) Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 2. Pirkėjo pajamų sumažėjimas (normalios kokybės prekės) Paklausos kreivė pasislinks į kairę 3. Pirkėjo pajamų padidėjimas (blogos kokybės prekės) Paklausos kreivė pasislinks į kairę 4. Pirkėjo pajamų sumažėjimas (blogos kokybės prekės) Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 5. Prekės pakaito kainos sumažėjimas Paklausos kreivė pasislinks į kairę 6. Prekės pakaito kainos padidėjimas Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 7. Papildančios prekės kainos sumažėjimas Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 8. Papildančio prekės kainos padidėjimas Paklausos kreivė pasislinks į kairę 9. Išlaidų reklamai padidėjimas Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 10. Išlaidų reklamai sumažėjimas Paklausos kreivė pasislinks į kairę 11. Numatomas kainų sumažėjimas Paklausos kreivė pasislinks į kairę 12. Numatomas kainų padidėjimas Paklausos kreivė pasislinks į dešinę 3 Rinkos paklausa Iki šiol nagrinėta paklausos kreivė ir paklausos lentelė apibūdina individualaus pirkėjo elgesį rinkoje konkrečiu laikotarpiu. Žinoma, metinė šios prekės paklausa viršys mėnesinę, reikiamas prekės kiekis bus didesnis visoje tos prekės rinkoje, nei jos dalyje. Bendrąją rinkos paklausą formuoja individualios pirkėjų paklausos. Žinoma, ne visi gyventojai perka ir vartoja vienodai. Nors esama skirtumų, įvairių pirkėjų paklausos gali būti sumuojamos ir taip nustatoma bendroji rinkos paklausa. Geometriškai nustatyti bendrąją rinkos paklausą galima horizontaliai sudėjus įvairių vartotojų paklausos kreives. 2.8 paveiksle pavaizduotas prekės A rinkos paklausos susidarymo procesas. Matome, kad kainai mažėjant nuo P1 iki P2 rinkos paklausą lemia tik pirmo vartotojo paklausa, nes antrajam vartotojui prekė A yra per brangi. Kainai toliau mažėjant, rinkos paklausą lemia abiejų vartotojų paklausos kiekiai. Pavyzdžiui, esant kainai P3 , rinkos paklausa yra lygi paklausų kiekiui, kurie pažymėti atkarpomis (1) ir (2) sumai, kuri atitinka pirmojo ir antrojo vartotojo paklausą. P P1 P1 P1 P2 P2 P2 1 2 1 2 P3 P3 P3 d1 d2 D 0 q1 0 q2 0 Q a) pirmojo pirkėjo b) antrojo pirkėjo c) abiejų pirkėjų paklausa paklausa paklausa 2.8 pav. Rinkos paklausos sudarymas. [ 2; 34 ] 2.8 paveikslas rodo, kad įvairių vartotojų tos pačios prekės paklausa skirtinga. Pavyzdžiui, pirmajam pirkėjui ši prekė yra labai reikšminga, todėl ir jos paklausa pradeda formuotis esant aukštai kainai ir menkai keičiasi kainai mažėjant. Gali būti, kad pirkėjas gauna dideles pajamas, nes perka prekę esant didelei kainai. Antrajam pirkėjui ši prekė yra mažiau svarbi, o jo paties pajamos gali būti mažesnės. Todėl jo paklausa susidaro esant neaukštai kainai ir daugiau priklauso nuo kainos kitimo. PASIŪLA 4 Pasiūlos dėsnis ir jos kreivė 4.1 Pasiūla Pasiūla (supply)- parduodamos prekės ar paslaugos kiekio priklausomybė nuo tos prekės ar paslaugos kainos; tai prekės ar paslaugos kiekis, kurį pardavėjai norėtų ir galėtų parduoti konkrečia kaina. . Pasiūla priklauso nuo: kitų prekių kainų; gamybos resursų kaštų; technologinės pažangos (kuo ji aukštesnė, tuo mažesnė savikaina, tada gauname didesnį pelną). Kadangi pasiūlą formuoja gamintojas, būtent jis remdamasis prekės paklausa ir kaina nusprendžia kiek prekių jis gamins ir siūlys rinkoje. Iš to galime daryti išvadą, jog siūlomos prekės kiekis susijęs su jos kaina ir gamybos išlaidomis 4.2 Pasiūlos funkcija Pasiūlos funkcija (supply function) vadinama pasiūlos priklausomybė nuo ją lemiančių veiksnių: QAS = f (PA , PB ... PZ , PK , PL , K , L , N, ...) Čia: QAS - A prekės pasiūlos kiekis; PA - A prekės kaina; PB ... PZ - kitų prekių kainos; PK , PL - gamybos veiksnių kainos; K - naudojama technologija; L - mokesčiai ir dotacijos, valstybinis reguliavimas; N - gamtinės sąlygos; ... - kiti veiksniai. Jei visi veiksniai, išskyrus kainą, yra pastovūs, tai: QAS = f (PA) 4.3 Pasiūlos dėsnis Pasiūlos dėsnis (law of supply) tvirtina, kad kai prekės kaina didėja, esant kitoms vienodoms sąlygoms, pasiūlos kiekis taip pat didėja, o kai kaina mažėja, ir kiekis mažėja, t.y.  QAS PA Kitaip tariant, pasiūlos dėsnis teigia, kad pardavėjui daugiau prekių siūlo didenėmis kainomis ir mažiau- mažesnėmis, ir kainų kilimas paprastai didina pasiūlą, o jų kritimas - mažina pasiūlą. 4.4 Pasiūlos lentelė Pasiūlos lentelė (modelis)(supply schedule)- lentelės forma pateikti tam tikros prekės ar paslaugos kiekiai, kuriuos pardavėjai norėtų ir galėtų parduoti esant alternatyvioms kainoms (kiti veiksniai nekinta). 3 lentelė. Pasiūlos lentelė. [1;36] Variantai Kaina (P), Lt/vnt. Parduodamas prekių kiekis (q), vnt./mėn. A 9 8 B 7 6 C 6 5 D 4 3 E 2 1 Lentelės duomenys rodo, kad kai kaina 9 Lt už vienetą, parduodamas prekių kiekis bus 8 prekės vienetai. Kainai sumažėjus iki 2 Lt siūlomų prekių kiekis sumažės iki 1 prekių vieneto per mėnesį. 4.5 Pasiūlos kiekis Pasiūlos kiekis (quantity supplied)- prekių kiekis, atitinkantis kiekvieną kainą pasiūlos lentelėje. Pasiūlos kiekis matuojamas siūlomų prekių kiekiu per laikos vienetą (pvz.: savaitę, mėnesį, metus). 3 Lentelėje pateikta informacija apie prekės kainą ir kiekį, norimą parduoti per mėnesį. Šios lentelės duomenys iliustruoja pasiūlos dėsnį: pasiūlos kiekis didėja kainai didėjant. Pasiūlos lentelė paremta tuo, kad visi kiti kintamieji veiksniai, išskyrus kainą, laikomi nekintamais. Vadovaujamės minėtąja “ceteris paribus” prielaida- visi veiksniai lieka pastovūs, nesikeičia. Tuo remdamiesi ir pasinaudoję pasiūlos lentelęs duomenimis, galime sudaryti ir nubraižyti pasiūlos kreivę. 3.1 pav. Pasiūlos kreivė. [ 1; 37 ] 4.6 Pasiūlos kreivė Pasiūlos kreivė- tai grafinis ryšio tarp prekės kainos ir pasiūlos kiekio per tam tikrą laikotarpį vaizdas. 6 paveiksle pavaizduota pasiūlos kreivė S. Ji gaunama vertikalioje ašyje atidėjus kainas, kurioms esant gaminamas ir siūlomas tam tikras prekių kiekis, o horizontalioje ašyje- pasiūlos kiekio reikšmės. Pasiūlos kreivės teigiamas nuolydis atitinka pasiūlos dėsnį. Pasiūlos krievė rodo minimaliai tinkamą kainą, kuri reikalinga gamybos išteklių išlaidoms padengti. Pavyzdžiui, minimali kaina, skatinanti gamintojus gaminti ir pateikti į rinką 5 vnt. prekės A, yra 6 Lt už vienetą 5 Pasiūlos veiksniai Pasiūlą veikiantys veiksniai ilgainiui keičiasi ir kartu pakeičia pasiūlos kreivės padėtį. Pasiūlos kiekio pokyčiu - gaminimo ir siūlomo prekės kiekio pakeitimą pasikeitus prekės kainai, kai kiti veiksniai yra pastovūs. 3.1 paveiksle parodyta, kad kainos padidėjimas nuo 6 iki 7 Lt. už vienetą padidina pasiūlos kiekį nuo 5 iki 6 vienetų per mėnesį. Tai rodo taško judėjimas išilgai pasiūlos kreivės S aukštyn. Pasiūlos kiekio reakcija į kainos pokyčius yra skirtinga įvairiais laikotarpiais. Todėl įvairių periodų pasiūlos kreivių pobūdis skirtingas. P s1 s s2 B P2 A P1 0 q0 q1 q2 q3 q 3.2 pav. Pasiūlos pokyčiai. [ 1; 39 ] Pasiūlos kiekio pokyčius, pasikeitus prekės kainai, vaizduoja taško (P,q) judėjimas išilgai pasiūlos kreivės. Pasiūlos pokyčius rodo pasiūlos kreivės S poslinkiai koordinačių sistemoje. 3.2 paveiksle pavaizduoti taškai A ir B rodo gamybos apimties padidėjimą nuo P1 ir P2 . Kuo didesnė prekės kaina, tuo didesnis pasiūlos kiekis. Didėjant išteklių kainoms, pasiūla mažėja ir pasiūlos kreivė S vaizduojama kreive S1, tada S1

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3317 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
16 psl., (3317 ž.)
Darbo duomenys
  • Mikroekonomikos referatas
  • 16 psl., (3317 ž.)
  • Word failas 180 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt