3. Kiek tai nauja? (intensyvumo kriterijus).
Sunku apibūdinti, kas yra naujas produktas. Vieniems rinkos dalyviams tai gali būti visiška technologinė inovacija naujoje rinkoje, pavyzdžiui, savo laiku tai buvo mikrobanginė krosnelė, kompiuteris ir t.t. Šiuo metu “Sony” pristatė Vaio FZ ekologišką nešiojamą kompiuterį labai plono dizaino iš lengvai perdirbamų medžiagų [5]. Kitiems rinkos dalyviams naujas produktas gali būti jau egzistuojantis rinkoje, tik patobulintas, pavyzdžiui indų ploviklis su mėtų kvapu, kitokio atspalvio kosmetinė pudra ir t.t. Suprantu, kad terminas “naujas” reliatyvus suvokimas.
Kas yra produkto atnaujinimas? Tai įvairiapusė produkto kūrimo veikla: gaminio tobulinimas, visiškai naujų gaminių sukūrimas, prekių grupių išplėtimas, papildant pačias grupes ar jų skaičių [1]. Produkto atnaujinimo nereikia maišyti su inovacijomis (išradimais). Pastarieji yra naujos technologijos ar produktai, kurių nauda vartotojams nėra aiški.
medžiagos rūšimi (metalas, mediena, plastmasė ir t.t. );
prekės funkcija (panaudojimo tikslu);
išorės apipavidalinimu (forma, dizainu);
įpakavimu (paprastu arba reikalaujančiu daug sąnaudų).
Skiriami šie produkto naujumo aspektai:
4. Naujas produktas pasauliniu lygiu;
5. Nauja produkto grupė;
6. Priedai prie esamo produkto;
7. Esamo produkto modifikavimas;
8. Esamo produkto pateikimas naujam rinkos segmentui.
Inovacijos gali būti labai rizikingos, nes:
1. Sukurti naują produktą labai brangiai kainuoja;
2. Ilgai trunka naujo produkto kūrimas;
3. Nenumatyti vėlavimai kuriant naują produktą gali sukelti problemų;
4. Nauji produktai dažnai patiria nesekmę.
Koks yra naujo produkto kūrimo procesas? Jį sudaro šie etapai:
1. Idėjų generavimas. Naujo produkto kūrimas prasideda nuo idėjų. Jas pasiūlyti gali:
◦ vartotojai;
◦ įmonės darbuotojai;
◦ prekybos darbuotojai;
◦ nepriklausomos rinkos tyrimų firmos bei mokslininkai.
2. Idėjų atrinkimas. Naujų idėjų tikrinimas ir vertinimas. Idėjų vertinimui naudojami tokie kriterijai, kaip patrauklumas vartotojams, potenciali rinka, esami ir potencialūs konkurentai, gamybos galimybės ir kt.
3. Idėjų tikrinimas. Po atrinkimo likusias idėjas dar apsvarsto įmonės vadovai ir specialistai. Paskui tikrinamos naujų produktų koncepcijos. Produkto koncepciją sudaro smulkus jo aprašymas, t.y. pozicijos rinkoje nustatymas, naudos, palyginus su kitais produktais, išskyrimas, vartotojų segmentų išskyrimas ir panaudojimo srities apibūdinimas.
Užduodami tokie klausimai:
◦ ar supras vartotojas naudą?
◦ ar šis produktas skirsis nuo konkurento...
Šį darbą sudaro 1669 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!