Tema: Renesansas: pastatų proporcijos atitinka žmonių proporcijas ir poreikius.
Tikslas: Sužinoti, kaip pastatų proporcijos atitinka žmonių proporcijas ir poreikius renesanse.
Uždaviniai: Sužinoti, kas yra renesansas; sužinoti, kokia yra renesanso architektūra; susipažinti su Lietuvos renesanso gynybine architektūra.
Problema: Ar buvo renesansas Lietuvoje?
1. Renesansas – visuomenės ir kultūros istorijos epocha, siekusi atsiriboti nuo viduramžių ir atnaujinti visuomenę bei menus antikos dvasia ir pagal jos tradicijas. “Renesansas” reiškia “atgimimas”.
2. Renesanso kūryba – proto veikla, pagrįsta racionaliu temos suvokimu, moksliniais matavimais ir apskaičiavimais.
3. Architektūra – tai vyraujanti renesanso kūrybos sritis, idealiai sujungusi mokslinį ir meninį mąstymą.
4. Renesanso humanistai žavėjosi klasikiniais graikų ir romėnų pastatais. Iš senovės laikų buvo išlikę daug statinių ir renesanso architektai juos kopijavo.
5. Remiantis senovės Romos architekto ir teoretiko Vitruvijaus veikalu “Dešimt knygų apie architektūrą” ir išlikusių Romos pastatų pavyzdžiais, buvo suformuota nuosekli konstrukcinė sistema, pagrįsta tikslingu atramų bei plokščių perdangų santykiu.
6. Renesanso architektai atgaivino Vitruvijaus miestų projektavimo idėjas. Jie siūlė gyvenvietes planuoti romėnų miesto pavyzdžiu: nutiesti kanalizaciją, akvedukus, tiksliai matematiškai suplanuotų gatvių tinklą bei įrengti erdvias aikštes.
7. Naudojami, o vėliau ir transformuojami visi antikiniai architektūros orderiai bei jų elementai.
8. Renesanso pastatai buvo centriškojo arba pailginto stačiakampio plano.
9. Rūmų korpusai simetriškai išdėstyti aplink kvadratinį vidaus kiemą.
10. Kupolinis pastatas renesanso žmonėms buvo patrauklus ir formos, ir filosofijos požiūriu, nes rutulys arba apskritimas – tobula geometrinė figūra, simbolizuojanti visatos harmoniją ir dieviškosios prigimties tobulumą.
11. Architektūra turėjo didžiulės įtakos renesanso vaizduojamajai dailei. Paveikslai ir bareljefai, antkapių skulptūros ir sarkofagai būdavo įkomponuojami pastatų nišose ir įrėminami orderiniais piliastrais, primenančiais portiką. Tapybos kūrinių fone dažnai vaizduotos triumfo arkos arba edikulos elementai.
12. Renesanso laikotarpiu kito freskų ir skulptūrų santykiai su architektūra. Andrea Mantegna ištapė menę Mantujos valdovų rūmuose, harmonizuodamas jos erdvę iliuzine freska. Po jo Rafaelis, Michelangelo, Corregio vis ryžtingiau tapybos priemonėmis transformavo realią architektūrą.
13. XVI a. Lietuvos renesanso architektūra dar susipynusi su gotika, o XVII a. pirmoje pusėje jau...
Šį darbą sudaro 908 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!