Namų darbai

Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc"

10   (3 atsiliepimai)
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 1 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 2 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 3 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 4 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 5 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 6 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 7 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 8 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 9 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 10 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 11 puslapis
Strategic marketing plan: selling hiking boots "Cima Mountaineerind, Inc" 12 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

CIMA MOUNTAINEERING, Inc.
Prepared by: Tomas T.
To develop a marketing strategy for Cima Mountaineering, Inc., that will allow it to respond to growing competition and changing market needs.
3.0 External Analysis
Rivalry: strong
New entrants: high barriers of entry
Substitutes: no
Suppliers: no
Customer: high
3.1 Market Size
In year 1994, the following data from industry was reported:
Market sales: 600,000,000$
Units: 15,000,000 pairs
In year 1994, Cima had:
Sales: 18,738,529$ or 3.1% total market share
Units: 450 000 71,550 mount. and 378,450 hiking
Cima target market is mountaineers (5% market share) and serious hikers (17% market share), therefore company’s target market is 22% out of total or 132,000,000$. Therefore, Cima has 14% market share in these segments.
In 1994 hiking boots brought 14,441,784$ and mountaineering 4,296,744$ revenue.
Average price to retailers for mountaineering boots: 127$
Average price to retailers for hiking boots: 80$
In 1994 company sold about 180522.3 units of hiking boots and 33832.6 units of mountaineering boots. Total: 214354.9
Distribution:
3.2 Market Growth
Overall, market is experiencing growth – in 1994, sales reached the highest sales ever in this industry - 600,000,000$
Cima market segments, however, are experiencing slow or moderate growth. It suggests that product reached maturity stage.
The fastest growing segments are weekenders and fashion seekers.
3.3 Competitors
Leading foreign brands target the same segments and have similar strategy: high price for performance and reputation. Entry of new competitors. High competition in weekenders segment.
SWOT
3.4 Relevant Trends
Mostly young people buy boots.
3.5 Buying Patterns
Sesonal. Buy mostly young people who are professional hikers or mountain climbers. They are ready to pay for benefits they get.
The demand for casual shoes increased. Some segments want lower level of performance and more fashion.
CIMA Mountaineering customers select their products perhaps based on their design, the quality of workmanship, and the safety features. I feel that price should not have an influence in the decision-making process because dealing with this case the purchasing process should be based on the...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 1945 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
12 psl., (1945 ž.)
Darbo duomenys
  • Rinkodaros namų darbas
  • 12 psl., (1945 ž.)
  • Word failas 81 KB
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį namų darbą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt