Stabdžių sistema yra skirta traktoriaus greičiui sumažinti, ar visiškai jį sustabdyti ir laikyti stovintį. Universalių ratinių ir vikšrinių traktorių stabdžiai dažnai sustabdo tik užpakalinius varančiuosius ratus ar žvaigždes. Kairiuosius ir dešiniuosius ratus galima sustabdyti atskirai.
Pagal paskirtį stabdžiai būna: darbiniai, atsarginiai, stovėjimo, pagalbiniai ir saviraidos. Šie stabdžiai dažnai turi tuos pačius elementus, tačiau jie veikia nepriklausomai vienas nuo kito. Darbinis stabdys yra skirtas važiuojančiai transporto priemonei stabdyti pageidaujamu intensyvumu. Jis valdomas pedalu. Stovėjimo stabdys turi laikyti stovintį traktorių, kad jis neriedėtų. Stabdys valdomas svirtimi. Atsarginis stabdys yra skirtas važiuojančiai transporto priemonei stabdyti sugedus darbiniam stabdžiui. Jis įrengiamas dažniausiai automobiliuose. Pagalbinis stabdys ( lėtintuvas ) skirtas stabdyti ilgą laiką važiuojant nuokalne. Įrengimas taip pat automobiliuose. Saviraidos stabdys yra inercinis. Jis skirtas lengvoms priekaboms stabdyti, kai veikiama inercijos jėgų pradeda stumti transporto priemonę.
Kiekviena stabdžių sistema yra sudaryta iš stabdžio mechanizmo ir pavaros. Stabdymo mechanizmas stabdo ratus,o pavara jungia valdymo pedalus su stabdymo mechanizmu. Stabdžių sistemose yra įrengiami stiprintuvai valdymui palengvinti ir stabdymo efektyvumui padidinti.
Traktoriuose yra naudojami trinkeliniai, diskiniai ir juostiniai stabdžių mechanizmai. Stabdžių mechanizmų pavara būna mechaninė, hidraulinė, pneumatinė, elektrinė ir kombinuota. Mechaninę pavarą sudaro svirtys ir traukės, jungiančios pedalą ar svirtį su mechanizmu. Ji įtaisoma stovėjimo stabdžiuose ir mažuose traktoriuose. Hidraulinėje pavaroje stabdžių pedalus veikianti jėga perduodama mechanizmams skysčio pagalba. Ji įtaisoma vidutinės galios traktoriuose. Pneumatinė pavara įtaisoma galinguose traktoriuose. Kombinuota pavara gali būti pneumatinė su hidrauline, ar elektrinė su pneumatine.
Norint sumažinti stabdžių valdymo jėgą, hidraulinėje pavaroje gali būti įrengiamas vakuuminis stiprintuvas.
Trinkeliniai stabdžių mechanizmai dažniausiai yra įrengiami galinguose traktoriuose ir jie stabdo visus ratus. Tokio stabdžio mechanizmo būgnas sukasi kartu su ratu. Būgno viduje yr šarnyriškai pritvirtintos trinkelės su frikciniais andėklais. Spyruoklės veikiamos trinkelės remiasi į cilindro stūmoklius ar į kumštelį.
Juostiniai stabdžiai dažniausiai naudojami mažos galios ratiniuose ir vikšriniuose traktoriuose. Pagal veikimo principą jie būna skirstomi į paprastus, dvipusio veikimo ir slankius.
5....
Šį darbą sudaro 2195 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!