Prieš 15 – 20 metų žodis TURBO, užrašytas ant transporto priemonės, kai kam sukeldavo susidomėjimą, kai kam pavydą, kad galinga transporto priemonė, taip pat užuojautą dėl jos nepatikimumo.
Nuo pat vidaus degimo variklio sukūrimo dienos konstruktoriai ieškojo būdų, kaip padidinti variklio galią. Sukurta ir išbandyta daug įvairių variantų tam pasiekti: degalų, siurbimo ir išmetimo fazių, degimo kameros tobulinimas ir kita.
Vienas paprasčiausių ir efektyviausių būdų padidinti variklio galią – sudaryti slėgį įsiurbimo trakte. Tam reikia agregato (kompresoriaus), kuris „pripučia“ į variklį oro. Technologai, konstruktoriai yra sugalvoję įvairių tipų kompresorių: G formos, sraigtinius, stūmoklinius, „Comprex“ tipo ir kt. Dalis jų nepasiteisino dėl mažo patikimumo, sudėtingumo ar mažo efektyvumo, dalis naudojami iki šiol. Kiekvienas kompresorius sukeldamas slėgį naudoja energiją. Tai atitinkamai mažina variklio galią ir naudingumo koeficientą.
Kiekvienas vidaus degimo variklis dalį nepanaudotos energijos, tokios kaip šiluma, išmetamųjų dujų inercijos jėga, išmeta į išmetimo sistemą, o iš jos – į orą. Ši energija geriausiu atveju būna naudojama aplinkai šildyti. Įvertinęs tai šveicaras Alfredas Buchi 1925 m. įmontavo į išmetimo sistemą dujų turbiną. Kuri per ašį suko kompresorių. Šis kompresorius pavadintas turbokompresoriumi. Jau pirmųjų vidaus degimo variklių konstruktoriai bandė padidinti jų galią, panaudodami pripūtimą. 1885 m. Gottliebas Daimleris ir 1886 m. Rudolfas Dieselis bandė padidinti variklių galią ir sumažinti degalų sąnaudas, kompresoriumi suslėgdami į variklį tiekiamą orą.
Turbokompresoriaus montavimas vidaus degimo varikliuose po truputį populiarėjo, bet dėl didelės agregato kainos daugelis transporto priemonių gamintojų nesiryždavo montuoti turbokompresorių. Pirmieji turbokompresoriai buvo naudojami dideliuose (laivų, šilumvežių) varikliuose. 1938 m. Šveicarijos mašinų gamykla Saurer išleido į rinką pirmąjį sunkvežimio variklį su turbopripūtimu. Pirmieji lengvieji automobiliai su turbovarikliais pasirodė JAV 1962/1963 metais . Tai buvo Chevrolet Corvair Monza ir Oldsmobil Jetfire. Dėl didelių techninių sąnaudų, brangumo ir mažo patikimumo jie buvo nepopuliarūs. Pirmoji naftos krizė 1973 m. privertė taupyti degalus, taigi pirmiausia turbinizuoti komercinius dyzelinius variklius. Be to, aštuoniasdešimtųjų metų pabaigoje...
Šį darbą sudaro 2143 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!