Vagonu vadinamas geležinkelio riedmenų vienetas keleiviams ir kroviniams vežti. Didelę reikšmę turi vagonų konstrukcijų racionalumas ir jų techniniai ekonominiai rodikliai, nuo kurių priklauso keleivių pervežimo patogumas, kelio vežamasis pajėgumas, galimybė plačiai diegti kompleksinę mechanizaciją ir automatizaciją gaminant ir remontuojant vagonus, taip pat jų eksploatacija, kapitalinių įdėjimų dydžiai ir kt.
Šiuolaikiniai vagonai esti įvairių tipų ir konstrukcijų, nes turi tenkinti labai įvarius reikalavimus. Jie turi būti universalūs, patogūs keleiviams.
Dėl tų pačių priežasčių vagonų konstrukcijos būna labai sudėtingos: jie turi automatinius stabdžius, automatines sankabas, šiluminės izoliacijos įrenginius, važiuokles, užtikrinančias eismą dideliu greičiu, reikiamą važiuosenos sklandumą, mažą pasipriešinimą ir pan.
Šiuolaikiniai traukos būdai leidžia formuoti traukinius, kurie gali išvystyti didelius greičius ir nesustodami važiuoti dideliais atstumais. Todėl vagonas turi būti sukonstruotas taip, kad būtų patikimas ir patvarus, kad per trumpą laiką būtų galima patikrinti jo būklę, taip pat atlikti apžiūrą stotyse, esant blogoms sąlygoms. Kad eismas būtų saugus, vagonai ir įrengimai turi būti tinkamai prižiūrimi.
Vagonai būna nesavaeigiai, traukiami lokomotyvo, ir savaeigiai - vadinamieji varikliniai vagonai, varomi savo energetinio įrenginio (automotrises, transferkarai, dyzeliniai traukiniai) arba gaunantys energiją iš kontaktinio tinklo (elektriniai traukiniai, vagonai, metro).
Vagonai skirstomi pagal paskirtį, technines charakteristikas ir eksploatavimo vietą.
Pagal paskirtį skiriamos dvi pagrindinės grupės - keleiviniai ir prekiniai.
Keleiviniai vagonai turi kėbulą, kurį sudaro uždara patalpa su visais pagrindiniais įrenginiais, būtinais keleiviams (įrenginiais sėdėti ir gulėti, šildymo sistema, ventiliacija ir apšvietimu, tualeto patalpomis, patogiais įėjimais ir išėjimais).
Keleivinių vagonų parką sudaro vagonai keleiviams vežti, taip pat restorano, pašto, bagažo ir specialios paskirties vagonai. Priklausomai nuo vežimo atstumo skiriasi keleivinių vagonų įranga. Pagal paskirtį keleiviniai vagonai skirstomi taip:
1. tolimojo susisiekimo vagonai - vežti keleiviams tolimais atstumais. Šie vagonai būna kupiniai arba nekupiniai. Juose įrengtos kietos ir minkštos sėdynės, minkštasuoliai gulėti, todėl jie vadinami kietaisiais arba minkštaisiais vagonais.
2. vietinio susisiekimo vagonai - vežti keleiviams nedideliais atstumais, daugiausia dienos metu. Šiuose vagonuose yra patogios sėdynės.
3. priemiestiniai vagonai -...
Šį darbą sudaro 4173 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!