1 pav. pavaizduota vairo trapecijos sandara. Skersinė trauklė jungia vairuojamųjų ratų posūkio svirtis.
Vairo trapecijos paskirtis — vairuojamuosius ratus pasukti taip, kad visi automobilio ratai riedėtų apie sukimosi centrą M.
Dėl to išvengiama ratų slydimo posūkio metu,
gaunamas geresnis kontaktas su atraminiu
paviršiumi.
2 pav. galima matyti, kad bendras ratų sukimosi
centras M gaunamas tuomet, kai vairuojamieji
ratai pasukti skirtingais kampais.
Posūkio metu ratas, riedantis vidiniu apskritimu, pasukamas didesniu kampu, negu ratas, riedantis išoriniu apskritimu.
Kuo didesnis ratų pasukimo kampas, tuo mažesnis automobilio posūkio spindulys.
Vairuojamų ratų padėtys
Automobilio dinaminės savybės priklauso nuo vairuojamų ir nevairuojamų ratų padėties. Jos priklauso nuo:
• tarpuvėžio ir bazės,
• ratų suvedimo,
• ratų išvirtimo,
• apriedėjimo spindulio,
• skersinio šerdesų pasvirimo,
• išilginio šerdesų pasvirimo,
• ratų pasukimo kampų skirtumo.
1.2 Tarpuvėžis ir bazė
Tarpuvėžiu vadinamas atstumas tarp vieno tilto ratų padangų centrų atraminėje plokštumoje. Kai naudojami dvigubi ratai, matuojamas atstumas tarp dvigubų ratų vidurinių taškų.
Lengvųjų automobilių tarpuvėžis būna nuo 1300 iki 4500 mm, o bazė — nuo 2300 iki 2800 mm (3 pav.).
Baze vadinamas atstumas tarp priekinių ir užpakalinių ratų centrų.
Kuo didesnis tarpuvėžis ir bazė, tuo geresnės automobilio saugumo savybės, ypač atliekant posūkius.
1.3 Vairavimo sistema
Jeigu atstumai tarp ratų tilto priekyje ir užpakalyje vienodi, tai automobilio ratų suvedimas lygus 0. Dažnai jis būna mažesnis tilto priekyje.
Automobilio ratų suvedimas vadinamas teigiamu, jeigu atstumas tarp ratlankio kraštų priekinėje tilto atžvilgiu pusėje (važiavimo kryptimi) yra mažesnis, negu užpakalinėje. Automobilio ratų suvedimas vadinamas neigiamu, jeigu šis atstumas priekinėje tilto atžvilgiu pusėje yra didesnis negu užpakalinėje.
Idealu, kai ratai juda lygiagrečiai automobilio išilginei ašiai. Dėl elastingų vairavimo sistemos elementų (trauklių, šarnyrų, guminių guolių) deformacijos priekiniai ratai slegiami neigiamo suvedimo didinimo kryptimi (kai varomi užpakaliniai ratai) ir teigiamo suvedimo didinimo kryptimi, jeigu varomi priekiniai ratai.
Atsiradusiam nepageidaujamam teigiamam suvedimui priešinasi neigiamas, o atsiradusiam neigiamam suvedimui priešinasi teigiamas suvedimas.
Lengvuosiuose automobiliuose neigiamo suvedimo dydis būna nuo 0 iki 5 mm, o teigiamo — nuo 0 iki 3 mm. Ratų suvedimas gali būti išreikštas...
Šį darbą sudaro 4730 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!