• Marketingas – tai vartotojų tenkinimas, siekiant pelno.
• Marketingas- tai poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo bei įgyvendinimo procesas, padedantis siekti žmogaus ar organizacijos tikslų.
• Noras – konkrečią išraišką įgyjęs poreikis
• Paklausa – perkamąja galia pagrįsti norai
• Prekė – visa tai, kas tenkina poreikius
• Vertė – bendra prekės kaina atsižvelgiant į jos kokybę
• Kokybė – prekės kokybė, patikimumas ir vartotojo poreikių tenkinimo lygis
• Pasitenkinimas – raktas į vartotojo pakartotiną pirkimą
Pagrindiniai terminai
Pasitenkinimas -> Mainai (Rinkoje)
• Marketingo uždaviniai:
◦ Teikti prekę tam pirkėjui, kuriam reikia
◦ Tada kada pirkėjas jos nori
◦ Ten, kur pirkėjas jos ieško
Marketingo sistema
Kokie yra poreikiai? Galimybių vertinimas Gamybos kaštai Prekės kaina
Prekės kaina Paskirstymas Reklama/ rėmimas Pirkimas Tobulinimas Pasitenkinimas Kokie yra poreikiai?
Verslo orientacijos
• Gamybos – dėmesys prekės gamybai ir savikainos mažinimui, gaminamos prekės ir tikimasi, kad kas nors jas pirks;
• Prekės – dėmesys novatoriškumui, akcentuojama prekė kokybė;
• Pardavimo – dėmesys pardavimui, stengiamasi parduoti prekę, nežiūrint į tai ar ji pirkėjui reikalinga;
• Marketingo – dėmesys vartotojui, stengiamasi išsiaiškinti ko nori vartotojas ir tada kurti prekę;
• Socialinio-etinio marketingo – dėmesys vartotojui, stengiamasi išsiaiškinti ko nori vartotojas ir tada kurti prekę, atsižvelgiant ir į teikiamą naudą visuomenei.
Gamybos orientacija
• Vartotojai nori pigių lengvai prieinamų prekių.
• Dėmesys:
• gamybos ir paskirstymo gerinimui
• kaštų mažinimui
• Tinka tada, kai:
• Pasiūla viršija paklausą
• Reikia mažinti gamybos kaštus
• Trūkumai:
• Prekės gali prarasti patrauklumą
Prekės orientacija
• Vartotojai nori kokybiškų prekių.
• Dėmesys:
◦ Prekės tobulinimui
◦ Tyrimams, prekės vystymui, technologijoms
• Trūkumai:
◦ “Pamirštama” apie vartotoją
◦ Poreikius diktuoja technologijos
Pardavimo orientacija
• Vartotojus reikia įtikinti
• Dėmesys:
◦ Pardavimui, skatinimui
◦ Neperkamoms prekėms
• Trūkumai:
◦ Naivus požiūris į vartotoją
◦ Antros galimybės nėra
Marketingo orientacija
• Įmonės tikslai susiję su vartotojų poreikiais
• Dėmesys:
◦ Vartotojų norams ir poreikiams
◦ Įmonės tikslams
Socialinio – etinio marketingo orientacija
• Įmonės tikslai susiję su vartotojų poreikiais
ir visuomenės nuostatomis bei normomis
• Poreikiai yra skirtingi
Marketingo kompleksas
Kaina Kaina
Prekė Gamybos Paskirstymas Asortimentas Prekybos įmonė Aptarnavimas
Įmonė ir paslaugos
Rėmimas Vieta Rėmimas
2. Pagrindinės verslo sąvokos
Pagrindiniai apibrėžimai
• Verslumas – žmonių...
Šį darbą sudaro 4771 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!