Transportui tenka svarbus vaidmuo kuriant materialines vertybes, racionaliai išdėstant gyventojų susisiekimo poreikius. Transportas yra būtinas atliekant vežimus tarp įmonių, rajonų, šalių. Lietuvos Respublikos Vyriausybė transporto sistemos vystymąsi laiko prioritetiniu, reikalaujančiu daug pastangų, milžiniškų investicijų ir laiko.
Pirmas žingsnis šia kryptimi yra Lietuvos transporto integravimas į bendrą Europos transporto sistemą.
Makroekonomikos ir mikroekonomikos teorijos taikymas transporto sektoriuje. Infrastruktūra ir paslaugų taikymas.
1) Infrastruktūra ir jos valdymo, priežiūros ir eksploatavimo padaliniai.
2) Įvairių transporto priemonių taikomų paslaugų pošakis. Dėl didelių fiksuotų išlaidų transporto infrastruktūra yra labai vienalytė ir jos veikla negali būti tvarkoma laisvos rinkos konkurencijos principais. Valstybė turi reguliuoti optimalių resursų paskirstymą. Tačiau kelių ir oro transporto teikiamas paslaugas specialistai laiko diferencijuota veikla, nes bendrą paslaugų sistemą galima suskirstyti į savarankiškus gamybinius vienetus. Geležinkelių transporto paslaugos taip pat gali būti laikomos savaip tvarkoma diferencijuota veikla.
• Transporto infrastruktūros sektoriui būdinga auganti vidutinė paslaugų kaina. Atitinkamai šį sektorių eksploatuojančių transporto kompanijų požiūriu, optimalus ūkio valdymas būtinai bus nuostolingas. Dėl to, pardavimo kaina t.y. infrastruktūros vartojimo tarifas, kuris optimalioje situacijoje turi būti lygus ribinei kainai, yra žemesnė už vidutinę kainą.
• Transporto paslaugų teikimo sektoriuje nėra augančio vidutinio pelningumo, išskyrus kai kurias nediferencijuotas geležinkelio paslaugas, kur pajamos skaičiuojamos kitaip, negu kitų transporto šakų infrastruktūrų sektoriuje.
• Transporto infrastruktūrų sektoriui būdingas mažėjantis ribinis pelningumas, tačiau geležinkelio infrastruktūroje aptinkamas augantis ribinis pelningumas.
Paklausa ir pasiūla
Transporto paklausa priklauso nuo pramonės, ūkio, bei kitų ūkio šakų plėtotės ir nuo gyventojų skaičiaus augimo. Deja, neužtenka to įvertinti tik makroekonominiais terminais, kadangi tokios transporto investicijos, kaip auto keliams, geležinkelių linijoms, uostams bei oro uostams plėsti yra fiksuotos nustatytos vietovės ir jų negalima pervesti į kitas sritis. Todėl yra reikalinga įvertinti ne tik grynai būsimą gamybą, bet ir tas visumos specifines vietoves.
Ryšys tarp gamybos ir vartojimo, ir transporto priklauso nuo transportui įvestų tarifų. Faktiškai, tarifų pasikeitimai vežant vertingas prekes, turi mažesnės įtakos nei, kad mažaverčių prekių vežimui, kadangi...
Šį darbą sudaro 4176 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!