Lietuva, skirtingai nuo pažangių, nuoseklų vystymosi kelią turėjusių Vakarų valstybių, negali pasigirti giliomis viešojo administravimo tradicijomis. Įvertinę dabartinę situaciją, mes turime pripažinti, kad Lietuvos valdžios institucijos ne ką labai skiriasi nuo hierarchinių, centralizuotų valdžios institucijų 1930 – 1940 metais. Tačiau tokios institucijos negali efektyviai funkcionuoti greitai besikeičiančioje, intensyvių žinių bei informacijos visuomenėje [ 12 ]. Visa tai lemia ir skatina viešojo administravimo raidą. Esminės viešojo administravimo pokyčių tendencijos neišvengiamai bus susijusios su viešųjų paslaugų sferos tobulinimo, prisitaikymo prie naujų visuomenės poreikių, politinės atsakomybės įvairovės didėjimo, viešojo sektoriaus darbuotojų tolesnės profesionalizacijos. Viešojo administravimo, valdymo pokyčiai, naujos kryptys ir tendencijos, atsirandančios viešajame sektoriuje, priklauso nuo viešojo ir privataus sektoriuose vykstančių procesų, augančio žmonijos ekonominio potencialo, visuomenės ekonominių galimybių produktyvumo didėjimo [4: 54].
Nereikia pamiršti ir demokratijos daromos įtakos viešajam administravimui bei jo vystymuisi. Demokratija kompleksiškoje visuomenėje gali būti apibrėžiama kaip politinė sistema, kuri suteikia realias konstitucines galimybes keisti vadovaujančius pareigūnus, ir socialinį mechanizmą, leidžiantį kiek įmanoma didesnei gyventojų daliai įtakoti svarbiausius sprendimus pasirenkant tarp varžovų į politines pareigas [11].
2.Vyriausybės kūrimas valdomiesiems sutinkant.
3.Daugumos valdžia.
4.Pagrindinių žmogaus teisių ir laisvių garantija.
5.Laisvi ir nešališki rinkimai.
6.Visų lygybė prieš įstatymą.
7.Teisinis asmens teisių užtikrinimas
8.Konstitucinės vyriausybės funkcijų apribojimas.
9.Visuomeninis-ekonominis-politinis pliuralizmas.
10.Tolerancijos, pragmatizmo, kompromiso, bendradarbiavimo palaikymas [ 11 ].
Demokratija priklauso nuo efektyvaus dviejų jėgų komunikacijos – tarp valdžios ir piliečių – proceso. Kai bendraujama pagal aiškiai nustatytas taisykles, kurios yra užfiksuotos konstitucijoje ar kituose įstatymuose (atvirumas, viešumas, sąžiningumas, pažadų paisymas ir kt.), yra pagrindo manyti, kad ir valdžia, ir piliečiai yra patenkinti, ir galima tikėtis jų tarpusavio bendradarbiavimo, siekiant visai visuomenei svarbių uždavinių įgyvendinimo [ 7: 38]. Demokratijai reikia ją remiančios kultūros, piliečių ir politinio elito pritarimo pagrindiniams nuomonės, spaudos, susirinkimų, religijos laisvės, opozicinių partijų, įstatymų viršenybės, žmogaus teisių principams [11]. Bendriausia prasme demokratija yra politinė veikla, kai gerbiama, vertinama ir atsižvelgiama į kiekvieno piliečio teises ir interesus [5: 15].
Dažniausiai demokratijos įtaka administravimui suprantama...
Šį darbą sudaro 2982 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!