Kad ir ką nagrinėtų filosofija, galiausiai ji kalba apie žmogų. Mokslas, kurio tema yra žmogus, šiandien vadinamas antropologija (gr. anthropos = žmogus). Reikia skirti filosofinę antropologiją nuo nefilosofinės. Jeigu abstrahuotumėmės nuo teologinės antropologijos, tai galėtume sakyti, kad nefilosofinė antropologija tiria žmogų kaip specialiųjų mokslų objektą . Jos galimybės yra didžiulės: egzistuoja biologinė, medicininė, kibernetinė, paleontologinė, morfologinė, fiziologinė, patologinė, ekologinė, etnologinė, psichologinė, pedagoginė, taip pat socialinė ir kultūrinė antropologijos. Šioms specialiosioms antropologijoms bendra yra tai, kad, besiremdamos tam tikromis metodinėmis prielaidomis, jos tiria dalinius žmogaus būties aspektus. Specialiosios antropologijos yra suskaidytos į siaurai specializuotas dalines disciplinas. Jų metodinių abstrakcijų visumą dažnai sunku aprėpti. Kaip tik todėl žmogaus kaip tokio ir kaip visumos Čia nebematome, kad ir kokie svarbūs tie tyrinėjimai būtų kitokiu požiūriu. Į klausimą "kas yra žmogus?" galėtume atsakyti tik tada, jeigu pavyktų pažiūrėti į žmogaus esmę kaip visumą. Į prasmės klausimą (V. Frankl), kuris asmeninėje bei socialinėje srityje vis labiau iškyla į pirmą planą, specialiųjų mokslų tyrinėjimai neatsako. L. WITTGENSTEINAS teigia, "kad net tuomet, kai bus atsakyta į visus galimus mokslinius klausimus, mūsų gyvenimo problemos bus dar net nepaliestos". Tik klausimas apie žmogų kaip tokį ir kaip visumą įgalina pamatyti žmogaus problemą. Tik tai suteikia specialiosioms antropologijoms visumos prasmę. Viena vertus, tikrasis mūsų Aš yra dvasia (ARISTOTELIS), kita vertus, pasaulio Šviesą išvystame tarp išmatų ir šlapimo {inter faeces et uiinam) (Augustinas). - Vis dėlto žmogus, kaip abiejų šių pusių vienybė, yra kūniškas asmuo. Žmogų apmąstyti galime tokį, kokį patiriame, kai jis mums apsireiškia. Akivaizdu, jog žmogaus transcendentalumas yra realus tik tuo atveju, jeigu jis yra kūniškas. Jis visada jau yra įkūnytas. Todėl daugelis filosofinės antropologijos atstovų remiasi šiuo mums besireiškiančiu, patiriamu kūniškumu, kad, pradėdami nuo jo, atskleistų žmogaus esmę.
Žmogaus išsiskyrimas iš gyvulių pasaulio - toks pat didžiulis šuolis, kaip ir gyvybės atsiradimas iš negyvosios medžiagos. Juk kalbama apie susiformavimą...
Šį darbą sudaro 8752 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!