Atliko: dokt.
Priėmė: prof. habil.dr.
Pav. 2 Pagrindiniai trimatės geometrijos elementai 7
Pav. 3 Trimačio objekto paviršiaus trianguliacija 7
Pav. 4 Plokščiųjų projekcijų tipai 13
Pav. 5 Vaizduojamieji tūriai 13
Pav. 6 Vaizduojamųjų tūrių transformavimas į kanoninį 14
Pav. 7 Tolesniosios objekto pusės nustatymas 15
Pav. 8 Z buferio metodo realizacija 16
Pav. 9 Sklaidusis atspindys 18
Pav. 10 Veidrodinis atspindys 19
Pav. 11 Spindulio trasavimo realizacija 22
Pav. 12 Tekstūrų atvaizdavimo etapai 24
Pav. 13 Taško zonos projektavimas į tekstūros erdvę 25
1 3D: kas tai yra ir kam to reikia?
Turbūt nė viena kompiuterijos šaka nesivysto šiais laikais taip greitai, kaip tobulinami grafiniai akceleratoriai. Jei per pastaruosius dvejus metus mikroprocesorių našumas pakilo 2-3 kartus, tai grafinių adapterių greitis išaugo dešimteriopai. Naujausi grafiniai procesoriai turi virš 3,5 mln. tranzistorių ir tai yra ne ką mažiau, nei jų priskaičiuojama pvz. "Intel Pentium" procesoriuje.
Bene pagrindinė 3D akceleratorių poreikį sukėlusi priežastis yra nepaprastai išaugęs trimatę aplinką vaizduojančių kompiuterinių žaidimų populiarumas [3]. Be to, 3D akceleratoriai praverčia ir dizaineriams, projektuotojams bei paprastiems vartotojams, dirbantiems su trimačio modeliavimo [4] ar virtualios realybės (VRML) programomis [5].
3D arba trimatė grafika, tai kompiuterinės grafikos dalis, skirta atvaizduoti grafiniams vaizdams, sugeneruotiems iš 3D objektų matematinių aprašų. Trimatė grafika vaizduoja trimatę aplinką (erdvę) į vaizdo erdvę: ekraną, popieriaus lapą.
1.1 3D: kaip tai veikia?
Tam, kad sudėtingą erdvinį vaizdą atvaizduoti ekrane, kompiuteris turi išspręsti aibę geometrinių užduočių ir atlikti begales matematinių operacijų. 3D objektų projektavimo ir atvaizdavimo ekrane eigą galima suskirstyti į kelis žingsnius:
1.1.1 Skaidymas
Visų trimačių objektų paviršiai suskaidomi į daugiakampius (poligonus), dažniausiai – į trikampius. Kiekvieno trikampio padėtis erdvėje apibrėžiama trimis taškais, kiekvienas kurių turi tris koordinates (x, y, z) (žr. 3 skyrių).
1.1.2 Geometrinės transformacijos
Visų 3D objektų (juos sudarančių trikampių) koordinatės perskaičiuojamos, atsižvelgiant į tai, kur yra stebėjimo taškas. Kitais žodžiais tariant, erdvinės koordinatės iš absoliučių tampa reliatyviomis stebėtojo atžvilgiu (žr. 4 skyrių).
1.1.3 Apšviestumo skaičiavimai (Lightning)
Apskaičiuojamas objektų apšviestumas. Atsižvelgiant į šviesos šaltinių bei objektų tarpusavio...
Šį darbą sudaro 4899 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!