Norėdami geriau patenkinti vartotojų poreikius, marketologai bando suprasti vartotoją, nuodugniau atskleisti jo savybes. Tačiau čia iškyla problema: kaip apžvelgti visas vartojimo savybes, jei kiekvienas žmogus yra skirtingo amžiaus, turi skirtingas pajamas, išsilavinimą, skonį ir pan., o nuo to priklausys ir tai, kaip jis vartos, ar pirks. Ir vis dėl to reikia atrasti tam tikrus kriterijus ir atlikti jų klasifikaciją, pagal kurią būtų nesunku nagrinėti vartotojo savybes.
Žmonės yra socialiniai padarai – jie priklauso tam tikroms grupėms, pataikauja kitiems ir gauna signalus, kaip elgiasi aplinkiniai. Mūsų noras pritapti prie tam tikros grupės lemia pirkinių pasirinkimą ir elgesio normas (pvz., jei norite būti sportininkas, domitės kokia sportininkų apranga, kaip jiem tarpusavyje elgiasi, kokias frazes vartoja kalbėdami).
Konkrečių prekių pasirinkimui didelę įtaką daro palyginti mažos žmonių grupės. Jos vadinamos įtakos grupėmis, jų pavyzdžiu vartotojas sąmoningai ar nesąmoningai seka jas, mėgdžioja.
Skiriami du įtakos grupės tipai:
1)grupė, kuriai asmuo priklauso(šeima, draugai, kaimynai, bendradarbiai ir pan.)
2)grupė, kurią asmuo nori pamėgdžioti ar jai priklausyti (visuomenės klasė, gyvenimo būdas ir pan.)
Grupės įtakos pavyzdys gali būti iliustruojamas alus, kaip socialaus produkto, kuris rekalauja mažų grupių itakos suvokimo, marketingas. Individo alaus vartojimas labai priklauso nuo to, ar alų vartoja jo draugai. Be to, grupės socialinės normos turės įtakos alaus rūšies pasirinkimui, nes dažnai alus geriamas mažomis grupėmis.
Dauguma žmonių priklauso kelioms skirtingoms įtakos grupėms. Kai esame aktyviai įsitraukę į kurią nors grupę, tai ši grupė tampa referentine.
Žmogus gali ir nepriklausyti referensinei grupei, tačiau grupių įtakos vistiek jam daro didelę įtaką.
Vienos ar kitos grupės tapsmą referentine grupe asmenybei lemia tokie faktoriai:
• Grupės normų priimtinumas,
• Asmens statusas grupėje,
• Grupės prestižas.
Grupės gali būti įvairiausių formų:
• Pirminės ir antrinės,
• Formalios ir neformalios,
• Kategorijos grupės,
• Aspiracinės grupės,
• Vengiamos grupės.
Patrauklumas suprantamas kaip žmogaus pageidavimas būti tam tikros grupės narių. Jis gali būti teigiamas arba neigiamas. Patrauklumas dažnai svarbesnis veiksnys už narystę, ypač kalbant apie grupės įtakas. Asmuo nebūtinai turi būti...
Šį darbą sudaro 1755 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!