Apskričių vieta Lietuvos viešojo administravimo sistemoje yra ypač aktuali šiandien naujos Lietuvos apskričių reformos išvakarėse. Ši reforma planuojama jau senai ir pagaliau ją ryžtasi įgyvendinti, planuojama kad ji bus realizuota iki 2011 metų. Jos esmė pakeisti apskričių funkcijas ir struktūrą, kad pasiekti maksimalų viešojo administravimo efektyvumą Lietuvoje. Taigi šiame darbe ir pabandysiu išanalizuoti dabartinę apskričių padėtį Lietuvoje, administraciniu vienetų Lietuvoje raidą bei panagrinėti numatomas reformos gaires ir tikslus detaliau. Manoma, kad ši reforma padės sutaupyti daug finansinių resursų ir optimizuoti viešojo administravimo sistemą.O dabar pabandykime aptarti keletą pagrindinių sąvokų ir valstybių tipažus susijusiu su mūsų nagrinėjama tema.
Valstybės jau nuo seno yra skirstomos ir klasifikuojamos pagal eilę įvairiausių kriterijų. Pavyzdžiui valdymo sistemą, administravimo sistemą, politinį-teritorinį organizavimą ir kt. Šiuolaikinės valstybės pagal politinį-teritorinį organizavimą paprastai yra skirstomos į federacines, unitarines ir konfederacines. Federacinė valstybė tai – tai valstybė, kurioje politinių sprendimų priėmimo kompetencija yra konstituciškai išdalinta tarp centrinių valdymo institucijų ir federacijos subjektų. Sudėtinės federacinės valstybės dalys įvairiose valstybėse vadinamos skirtingai – žemės (Vokietija), valstijos (JAV), kantonai (Šveicarija) ir kt. Unitarinė valstybė vadinama ta kurios trys organai (įstatymų leidžiamasis, vykdomasis, teisminis) pagal konstituciją yra valdomi kaip vienas vienetas, su vienu įstatymų leidžiamuoju organu.Šiam tipui priskiriama dauguma pasaulio valstybių tame tarpe ir Lietuva. Konfederacija yra tokia valstybių santykių forma, kai į sąjungą įeinančios valstybės dalį savo kompetencijos perduoda konfederacijos valdymo institucijoms, tačiau išlieka suvereniais subjektais. Tokios konfederacijos dažniausiai yra sudaromos bendram karinių ar ekonominių tikslų įgyvendinimui. Kaip labai supaprastinta konfederacinę valstybę sąlyginai galime laikyti Europos Sąjungą. Nagrinėjant apskričių vietą Lietuvos viešajame administravime ir apskritai Lietuvos viešąjį administravimą reiktu plačiau panagrinėti unitarinės valstybės sąvoką. Unitarinė valstybė gali būti centralizuota arba decentralizuota. Decentralizuota- kai dalis valstybinių funkcijų deleguojama teritoriniams vienetams, kurie nėra įjungti į centrinės valdžios hierarchiją, tačiau savo veiklos teisėtumo požiūriu yra valstybinės valdžios prižiūrimi. Paprastai decentralizuotoje valstybėje yra savivaldos institucijų, kurių narius tiesiogiai...
Šį darbą sudaro 1880 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!