Idealus autotransporto priemonių stabdymas yra toks, kai automobilio ratai geriausiai sukibę su kelio paviršiumi, kai nuolatos sekamas ratų slydimas ir pagal tai valdomas stabdymo intensyvumas. Šį procesą gali valdyti tik automatinės sistemos - stabdžių antiblokavimo sistema (ABS), apsauganti stabdomus ratus nuo blokavimo, automobilio traukos kontrolės sistema (TKS), neleidžianti slysti varantiesiems automobilio ratams didinant jų sūkius, ir važiavimo dinamikos valdymo sistema (DVS), kuri pagal automobilio važiavimo situaciją gali pristabdyti vieną ar kelis automobilio ratus ir taip stabilizuoti jo važiavimo kryptį.
Pagal paskirtį stabdžiai būna darbiniai, atsarginiai, stovėjimo, pagalbiniai ir saviriedos. Dažnai šie stabdžiai turi tuos pačius elementus, tačiau jie veikia nepriklausomai vienas nuo kito.
Aš plačiau panagrinėsiu diskinę stabdžių sistemą.
Diskiniai stabdžių mechanizmai yra skirti sumažinti rato sukimosi greitį ar visai ratą sustabdyti. Diskiniai stabdžių mechanizmai dažniausiai naudojami lengvųjų automobilių stabdžių sistemoje. Diskiniuose stabdžių mechanizmuose stabdžių apkaboje esantys stūmokliai stabdymo metu spaudžia stabdžių diską ir jį sustabdo. Stabdžių diskas tvirtinamas prie stebulės. Stabdžių apkabos skirstomos į apkabas su slankiąja atrama ir fiksuotu apkabos korpusu.
2. Stabdžių apkaba su slankiąja atrama.
Ratui laisvai sukantis (nestabdant), diskinių stabdžių mechanizmų stūmokliai būna nutolę nuo stabdžių trinkelių apie 0,15 mm dėl sandarinimo žiedų tamprios deformacijos. Stabdymo metu nuspaudus stabdžių pedalą, pakyla stabdžių skysčio slėgis stabdžių sistemoje. Stabdžių skystis vamzdeliu 1 patenka į cilindro 2 ertmę. Čia jis pastumia stūmoklį 3, kuris savo ruožtu pastumia stabdžių trinkeles 4. Tuo pat metu stabdžių skystis spaudžia ir cilindro dugną, tuomet cilindras su laikikliu 5 juda stūmokliui priešinga kryptimi. Slankioji atrama pastumia išorinę stabdžių trinkelę ir prispaudžia ją prie stabdžių disko 6. Taip abi stabdžių trinkelės tam tikra jėga iš abiejų pusių spaudžia stabdžių diską, ir taip susidaro stabdymo momentas.
Stabdžių mechanizmas su slankiąja atrama.
1 – vamzdelis;
2 – cilindras;
3 – stūmoklis;
4 – stabdžių trinkelės;
5 – slankioji atrama;
6 – stabdžių diskas.
Stabdžių mechanizmas su slankiąja atrama:
1. Nuorinimo vožtuvas;
2. Viršutinė įvorė.
3. Viršutinė slydimo įvorė.
4. Viršutinis kreipiamasis pirštas.
5. Apatinis...
Šį darbą sudaro 4010 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!