1. Įvadas. Tyrimo problema. Tyrimo subjektas.... Tyrimo rezultatų naujumas...........3
2. Tyrimo teoriniai pagrindai. ,,Socializacija ir ugdymas vaikystėje“.........................4
3. Tyrimo rezultatai.......................................................................................................10
4. Išvados.......................................................................................................................19
5. Literatūros sąrašas. ...................................................................................................20
6. Priedai........................................................................................................................21
Tyrimo problema-kaip vertina bausmių sankcijas vaikai?
Tyrimo subjektas- v/d priešmokyklinės grupės vaikai, 5 mergaitės ir 5 berniukai 6-7 metų.
Tyrimo aktualumas- pastaruoju metu Lietuvoje dėl prastų materialinio ir socialinio gyvenimo sąlygų smunka dalies šeimų dorovė, prastėja emocinis vaikų saugumas. Vis daugiau aukų tampa socialinių blogybių aukomis, pastebėtini dideli vaikų priežiūros, ugdymo, bausmių netinkamo taikymo, elgesio kontrolės trūkumai. Tai ypač būdinga asocialiom šeimoms. Tyrimas padės išsiaiškinti kaip vaikai vertina bausmių sankcijas, jų teisingumą ir veiksnumą.
Tyrimo tikslas- išsiaiškinti, kokiu laipsniu sankciją vaikai laiko teisinga ir veiksminga.
Tyrimo uždaviniai – išsiaiškinti:
1. Ar bausmės, kurios tenka vaikams visada yra teisingos?
2. Ar vienos yra teisingesnės negu kitos?
3. Kokią bausmę vaikas pats skirs? (papasakojus situaciją)
4. Kokią bausmę vaikas paskirs iš 3 pasiūlytų?
5. Kuri bausmė vaikui yra griežčiausia?
Tyrimo bazė- vaikų apklausos duomenys pagal protokolus (10).
Tyrimo rezultatų naujumas- pokalbis su tiriamaisiais turi liesti sankcijos pagrindą, principą, o ne josios pritaikymo formą. Naudojant apklausos metodą pagal protokolų klausimus apie sankcijų moralinį vertinimą, galima bus įvertinti vaikų supratimą apie bausmes, jų tikslumą, teisingumą ir reikalingumą.
2. Socializacija ir ugdymas vaikystėje.
Vaiko socializacijos ir ugdymo pagrindų diegimas nuo pat kūdikystės, ankstyvos vaikystės, sudarytos tinkamos ugdymo sąlygos darželyje ir namuose yra labai reikšmingas ir svarbus tolimesniame žmogaus gyvenime. Gera pradžia – viso gyvenimo pagrindas.
,, Socializacija – tai individo socialinės patirties perėmimo ir jos aktyvaus taikymo procesas“ [1]. Socializacijos procesas neatskiriamas nuo bendravimo ir bendros žmonių veiklos. Tinkamai socialiai ugdytas vaikas nuo gyvenimo pradžios sudaro galimybę jo virtimui socialiai reikšminga asmenybę. Socializacijos procesuose žmogus atranda savo individualybę per saviraiškos galimybes, kurios išryškėja anksti net ir vaikui bendraujant su aplinka ir aplinkiniais. Socializacija nenutrūkstamas, kintamas procesas, ji niekada nepasibaigia, bet ir ,,niekada nebūna pilnutinė“ (P. Berger, T. Lucman) [1]. Socializaciją galima analizuoti etapais. E. Eriksonas išskyrė šiuos...
Šį darbą sudaro 4777 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!