Referatai

Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas

10   (1 atsiliepimai)
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 1 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 2 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 3 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 4 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 5 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 6 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 7 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 8 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 9 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 10 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 11 puslapis
Dorinis ugdymas - imperatyvus charakterio ir dvasinis ugdymas 12 puslapis
www.nemoku.lt
www.nemoku.lt
Aukščiau pateiktos peržiūros nuotraukos yra sumažintos kokybės. Norėdami matyti visą darbą, spustelkite peržiūrėti darbą.
Ištrauka

Šiuolaikinė etika nagrinėja įvairias žmogaus gero elgesio sampratas, vis naujau permąstomas „ sokratiškasis gėris“, aristotelinės dorybės. Akivaizdu, kad I. Kanto suformuluotas praktinės filosofijos klausimas „ Ką privalau daryti?“ tarsi paseno. Jį keičia klausimas „Kaip gyventi?“. Filosofė J. Baranova mano, kad nė viena iš šių šiuolaikinių krypčių negalėjo nepaisyti I. Kanto moralės filosofijos: vienaip ar kitaip tą tęsė arba jai oponavo, ją kritikavo.
Bendriausiai šiuolaikinę etiką galime apibūdinti kaip reliatyvistinę etiką, kuriai būdinga nuolat permąstyti gėrio, vertybių, normatyvumo sampratas, kuri grindžiama patirčių, nuomonių ir argumentų įvairove, susitarimų ir dialogo paieškomis.
Dauguma Lietuvos švietimo ir dorinio ugdymo specialistų nostalgiškai kalba apie dvasinį ugdymą. Pastangas, kreipdami visuomenės dėmesį į dorą, rodo filosofai: K. Stočkus, J. Balčius, B. Kuzmickas. Šiuolaikinėje filosofijoje, paneigus doro elgesio vienareikšmę sampratą ir normatyvumą, daugiau linkstama į dvasingumo ugdymą, kurio aptartis tarsi nereikalauja didelio aiškumo, leidžia daugiau kalbėti apie holizmą. Aukšti idealai, dori poelgiai, teisingumas, asmens orumo ir pagarbos kitam raiška siejami su asmenybės branda ir jos dvasingumu. Dvasingumas- tai vertybinės sąmonės pirmumas prieš biologinius ir materialinius poreikius( Jovaiša, 2001). Būtent taip dvasingumą supranta daugelis teoretikų. Dvasingumo sąvokos daugiaprasmiškumą ir jos lemiamą situacijos problemiškumą rodo Didžiosios Britanijos patirtis. Toje šalyje įvedus dvasinį ugdymą atsirado dalyko turinio įvairovė, nes skirtingai buvo interpretuojamas dalyko pavadinimas. Dažnu atveju tai buvo religijos mokymas, bet pasitaikė ir tokių mokyklų, kuriose dvasingumas vertinamas kaip mokymas apie antgamtiškumą, neatsiejamą nuo parapsichologinių aiškinimų, aiškiaregystės, sektantizmui artimų dalykų. Tai sukėlė daugelio švietimo filosofų ir praktikų pasipiktinimą. Prieita prie išvados, kad dvasingumo ugdymą nepriklausomai nuo tikėjimo ir išpažinimo reikia vertinti kaip padorumo, moralės ugdymą. Akivaizdu, kad Lietuvoje dvasingumo terminas, dažnai ugdymo filosofų vartojamas kaip tautinių ir religinių idealų žymėjimo pakaitalas ir buvęs labai reikšmingas ekstremaliais Lietuvos valstybės istorijos etapais. Šis atoslūgis tęsiasi ir šiandien. Atsiranda bandymai gaivinti dvasingumą. Tačiau dabar šalia dvasingumo atsirado kitų, mažiau ginčytinų terminų: dialogas, nuoširdumas, atsakomybė kitam. Jie...

Daugiau informacijos...

Šį darbą sudaro 3364 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!

Turinys
  • Įvadas..3
  • Gero charakterio suvokimas ir jo ugdymas5
  • Filosofo I. Kanto dorovinio charakterio aspektai6
  • Lietuvių filosofo J. Šliūpo teiginiai apie dorovinį auklėjimą7
  • Dorovinio auklėjimo veiksniai, pagal J. Šliūpą8
  • Atsakomybės ugdymas M. Buberio ir E. Levino mąstymu..9
  • Dorinis ugdymas dabartinėje mokykloje10
  • Išvados..12
  • Naudota literatūra13

★ Klientai rekomenduoja


Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?

Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!

Detali informacija
Darbo tipas
Lygis
Universitetinis
Failo tipas
Word failas (.doc)
Apimtis
12 psl., (3364 ž.)
Darbo duomenys
  • Etikos referatas
  • 12 psl., (3364 ž.)
  • Word failas 89 KB
  • Lygis: Universitetinis
www.nemoku.lt Atsisiųsti šį referatą
Privalumai
Pakeitimo garantija Darbo pakeitimo garantija

Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.

Sutaupyk 25% pirkdamas daugiau Gauk 25% nuolaidą

Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.

Greitas aptarnavimas Greitas aptarnavimas

Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!

Atsiliepimai
www.nemoku.lt
Dainius Studentas
Naudojuosi nuo pirmo kurso ir visad randu tai, ko reikia. O ypač smagu, kad įdėjęs darbą gaunu bet kurį nemokamai. Geras puslapis.
www.nemoku.lt
Aurimas Studentas
Puiki svetainė, refleksija pilnai pateisino visus lūkesčius.
www.nemoku.lt
Greta Moksleivė
Pirkau rašto darbą, viskas gerai.
www.nemoku.lt
Skaistė Studentė
Užmačiau šią svetainę kursiokės kompiuteryje. :D Ką galiu pasakyti, iš kitur ir nebesisiunčiu, kai čia yra viskas ko reikia.
Palaukite! Šį darbą galite atsisiųsti visiškai NEMOKAMAI! Įkelkite bet kokį savo turimą mokslo darbą ir už kiekvieną įkeltą darbą būsite apdovanoti - gausite dovanų kodus, skirtus nemokamai parsisiųsti jums reikalingus rašto darbus.
Vilkti dokumentus čia:

.doc, .docx, .pdf, .ppt, .pptx, .odt