Rinkos ekonomikoje kainodaros metodus lemia įvairios priežastys: prekės pobūdis, taip pat prekės naujumas; vienarūšė ar diferencijuota pagal kokybines savybes prekė; turinti vieną pirkėjų rinką ar keletą tos rinkos sektorių; bei prekės gyvavimo ciklas.
Svarbus yra firmos tikslas, kurį ji nori įgyvendinti, pasirinkdama kainą; rinkos struktūra, kurioje dirba firma; vyriausybinė kainų politika ir pan.
Savo darbe trumpai priminsime kokie egzistuoja kainodaros metodai, plačiau panagrinėsime seniausią ir tradicinę kainodaros strategiją, kuri remiasi kainos sudarymu pagal kaštus. Aptarsime, šio kainų nustatymo būdo, pasirinkimo priežastis, jo esmę, teigiamus ir neigiamus aspektus.
Pabandysime glaustai aptarti pagrindinius kaštų tipus ir svarbų dėmesį skirsime kaštų analizės metodams. Pabaigoje pateiksime praktinį pavyzdį, kaip remiantis kaštais nustatomos kainos UAB „.Geralda“.
Kainą lemia vertės, paklausos-pasiūlos ir pinigų apyvartos dėsniai. Kainos turi būti formuojamos taip, kad prekių kainų santykis atitiktų jų verčių santykį, drauge atsižvelgiant į poreikius bei pasiūlą. Kriterijus kainai yra pasiūlos ir paklausos santykis tam tikru momentu tiek vidaus, tiek išorės rinkose (Kastenis, 2000, p. 28).
Rinkos ekonomikoje taikomi įvairūs kainodaros metodai. Tai lemia įvairios priežastys: prekės pobūdis, t.y. plataus vartojimo ar gamybinės-techninės paskirties prekė; prekės naujumas; vienarūšė ar diferencijuota pagal kokybines savybes prekė; turinti vieną pirkėjų rinką ar keletą tos rinkos sektorių; prekės gyvavimo ciklas; firmos tikslas, kurį ji nori įgyvendinti, pasirinkdama kainą (einamojo pelno maksimizavimas, rinkos užkariavimas arba didesnės jos dalies išlaikymas, firmos išgyvenimo garantija ir kt.); rinkos struktūra, kurioje dirba firma; vyriausybinė kainų politika ir pan. (Bartkienė, 1993, p. 70).
• orientuojantis į paklausą. Pirmiausia išsiaiškinama, ar apskritai mūsų prekei yra vartotojas ir kokią vertę prekė jam sudaro. Toliau vertinama, ar vartotojo pasirengimas mokėti atitinkamą kainą už siūlomą prekę nėra žemesnė bent jau už prekės savikainą. Jeigu sąlygos tenkinamos, prekės bus pasiūlyta vartotojui.
• orientuojantis į konkurentus. Naudojami einamų kainų, uždarų konkurencinių pasiūlymų metodai (Mardosa, ).
2. KAŠTAIS PAREMTA KAINODARA
Tradicinis ir labiausiai paplitęs kainos nustatymo būdas yra toks, kai prie apskaičiuotų gamybos kaštų ir...
Šį darbą sudaro 7724 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!