Kainodara lemia įmonės galimybę įsiskverbti į rinką ir užtikrinti pelningą jos veiklą. Sėkmingai kainodaros strategijai užtikrinti yra būtina detali ir nuosekli konkurentų veiklos analizė bei įmonės pozicijos rinkoje nustatymas.
Įmonės, pirkdamos ir parduodamos prekes ir paslaugas, nuolat susiduria su pagamintų prekių, medžiagų, komplektuojamų detalių ir mazgų bei paslaugų kainomis. Kainų sistema gana sudėtinga, lemia veiklos pasirinkimo sritį, mastą, produkto kokybę, partnerius ir rinką, todėl sunku pervertinti kainos vaidmenį ir įtaką įmonės veiklai.
Kaina atlieka daug tarpusavyje susijusių funkcijų tiek įmonei, tiek visuomenei ir valstybei, yra daugelio gyvybiškai svarbių priemonių įrankis. Pirmiausia kainai priskiriame šias funkcijas: informavimo, pajamų perskirstymo ir šalies biudžeto sudarymo, konkurencijos, ūkinės ir finansinės veiklos ir investicijų skatinimo, pirkimo ir pardavimo skatinimo, pasiūlos ir paklausos reguliavimo bei subalansavimo, kapitalo persiliejimo reguliavimo, analizės, kontrolės ir planavimo priemonių.
Rinkos ekonomikos sąlygomis kaina yra vienas iš svarbiausių veiksnių turinčių įtakos įmonės finansinei padėčiai. Todėl nustatant kainą gaminiams ar paslaugoms, įmonė siekia optimalumo savininko ir rinkos atžvilgiu.
Sugebėjimas pasirinkti optimaliausią kainų politiką yra kiekvienos įmonės pagrindinis uždavinys. Kiekviena kainos strategija turi tiek teigiamų tiek ir neigiamų pusių. Todėl pasirinkus vieną kainų strategiją galima neigiamai paveikti kitą.
pagal produkto reikšmingumą ir vertingumą;
pagal susiklosčiusią rinkos kaina;
konkurencinių pasiūlymų;
pagal nusistovėjusį klientų ir partnerių tarpusavio santykį ir tradicijas;
pagal prasiskverbimo į rinką taktiką;
pagal slenkančios kainos nustatymo metodiką;
pagal tarptautinių prekybos terminų;
pagal dvigubą ar trigubą didmeninę kainą;
etiniai, kai paisoma pirkėjų interesų nedidinti mažai lanksčios paklausos prekių kainų;
prestižiniai, kai nustatytos kainos leidžia gauti naudą iš kainos ir kokybės ryšio;
pagal susitarimą;
pagal analogiją;
pagal dviejų kainų sistemą;
psichologiniai;
geriausios kokybės produkto išlaikymo rinkoje ir kt.
Kainodaros procesą sudaro:
kainų politikos tikslų nustatymas;
prekės ar paslaugos paklausos įvertinimas;
kaštų analizė;
konkurentų produktų ir jų kainų tyrimas;
kainodaros metodų parinkimas;
kainą lemiančių veiksnių atrinkimas ir įvertinimas;
prekės ar paslaugos kainos nustatymas;
kainos palaikymo priemonių diegimas ir kontrolė.
Kainodaros tikslai:
išgyvenimas;
pelnas;
pardavimai;
neatsilikimas nuo konkurentų;
kokybė.
Kainodaros pavojai:
neaiški politika;
tarpininkai;
neatliekami tyrimai;
kaina nesuderinama su rinka;
dažnai taikomos nuolaidos;
elastinga paklausa.
Perskaičiuojant didmenines vidaus rinkos kainas į sutarties, skirtos užsienio prekybai, taikomi įvairūs perskaičiavimo būdai,...
Šį darbą sudaro 2929 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!