Prekė patenka vartotojui per mainų procesą. Santykis, kuriuo prekės mainomos viena į kitą ir kuris išreikštas pinigais, yra kaina. Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai. Todėl kaina yra pagrindinis viso prekinio ūkio reguliatorius. Kaina yra tarsi barometras, rodantis prekės trūkumą ar jos perteklių, palyginti su visuomenės poreikiu rinkoje. Tai svarbus kiekvienos firmos rodiklis, nes pagrindinė jos funkcija - garantuoti įplaukas iš prekių pardavimo. Be to, kaina labai svarbi ir prekių vartotojams, todėl ji nulemia santykius tarp firmos bei prekių rinkos. Taigi, mūsų darbo tikslas – atskleisti kainos svarbą, jos sudedamąsias dalis, išskirti kainų tipus remiantis praktiniais pavyzdžiais.
Rinkos sąlygomis kainų teorijos ir praktikos plėtojimo klausimai itin svarbūs, todėl šiame darbe mes apžvelgėme kainodaros svarbiausią elementą – kainą, kaip vartotojai ir pardavėjai suvokia kainą ir vertę, kainos struktūrą, savo nuožiūra išskyrėme keletą kainos tipų, bei apžvelgėme kainos reikšmę.
Rašant darbą rėmėmės įvairiais šaltiniais, daugiausiai užsienio moksline literatūra, nes lietuvių kalba neradome kainų tipų ir struktūros analizės.
1. Kainos samprata vartotojo ir pardavėjo atžvilgiu
Prekės patenka vartotojui per mainų procesą. Santykis, kuriuo prekės mainomos viena į kitą vadinamas kaina.
Tarpininkaujant kainai, vyksta prekių mainai. Todėl kaina yra pagrindinė viso prekinio ūkio reguliuotoja. Prekių kainų svyravimai nulemia tai, kad gamyba vyksta remiantis paklausa. Rinkos kainos lygis rodo, ar prekės gamybą reikia padidinti, ar sumažinti. paklausos ir pasiūlos dėsnis yra pagrindinis rinkos mainų, taip pat ir kainų dėsnis. Kainų mechanizmas padeda pasiūlą pritaikyti prie paklausos.
Ekonomikos teorijoje aptinkamas toks kainos apibrėžimas.
Kaina - tai piniginė prekės vertės išraiška.
Šiuo apibrėžimu nusakoma atskiros prekės kaina. Tačiau kaina yra ir vienas iš marketingo komplekso elementų. Marketingo požiūriu kainos apibrėžimas būtų toks:
Kaina - tai marketingo komplekso elementas, apimantis sprendimus ir veiksmus, susijusius su kainų nustatymu ir keitimu.1
Kaina - tai paslaugos vertės piniginė išraiška. Ji apibūdina organizacijos veiklos rezultatus ir rodo, ar piniginį jų įvertinimą pripažįsta pirkėjas (rinka).
1.1 Kainos samprata vartotojo atžvilgiu
Taigi vartotojo požiūriu kaina (kurią jis...
Šį darbą sudaro 7209 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!