Transporto politika yra valstybės ūkinės politikos dalis, kurios pagalba valstybė realizuoja savo tikslus. Šiuolaikinė transporto politika kartu yra ir visuomenės politika, nes transporto funkcionavimas glaudžiai susijęs su daugelio visuomenės transporto poreikių tenkinimu.
Dabartinė visuomenė nori turėti tokia transporto sistemą, kuri jos individams išsaugotu buitines salygas ir kartu duotu jiems savarankiškumą bei veiklos laisvę, sudarytu prielaidas darbo našumui augti, technikos pažangai ir ūkio vystymuisi kartu apribojant transporto neigiamą poveikį aplinka.
Transporto politika apibūdinama kaip “transporto funkcionavimo tikslų ir vystymo apibrėžimas bei instrumentariju parinkimas šiems tikslams realizuoti“. Šis transporto politikos apibūdinimas nurodo, kad nors svarbiausias transporto uždavinys yra šalies ūkio ir visuomenės transportinių poreikių užtikrinimas, esant racionaliam transportavimo priemonių panaudojimu, tračiau tam pasiekti geriausias metodas yra transporto rinkos atsiradimas ir buvimas.
Transporto politika apima tris ūkininkavimo sritis: techninę, eksploatacinę ir organizacinę. Visose šiose transporto politikos srityse šių klausimų nagrinėjimas priklauso nuo šalies vidinio susitvarkymo, visu pirma, nuo šalies ūkininkavimo formacijos.
Visapusiškai išsivysčiusių šalių ūkininkavimo sąlygomis nagrinėjami šie tipiniai transporto politikos klausimai.
1. Technikos srityje:
• statybos, modernizavimo, infrastruktūros plėtotė ir pritaikymas, siekiant, kad visa tai
kiekybiniu ir kokybiniu požiūriu atitiktu eismo poreikius, taip pat riedmenis;
• užtikrinti šalies transporto sistemos techninį integravimą bei atskirų transporto šakų
ir priemonių dalyvavimą jame;
• užtikrinti šalies transporto techninį integravimą tarptautinio integravimo procesuose.
2. Eksploatacijos srityje:
• užtikrinti transporto priemonių saugų eismą.
• prižiūrėti transporto personalo apmokymo lygį;
• užtikrinti, kad šalyje susidarytu transporto tinklai, susijungę į vienalytę įvairių
transporto priemonių susisiekimo sistemą.
3. Organizacijos srityje:
• sukurti tokias sąlygas, kad kiekvienoje transporto šakoje vystitusi savo organizacinė
formos, atitinkančios savą technologinį vežimo procesą;
• sukurti tokias sąlygas, kad šalyje susiformuotu bendras transporto įmonių tinklas,
leidžiantis racionaliai panaudoti transporto priemones visos šalies teritorijoje;
• užtikrinti gerą šalies vidinio transporto sveiką su užsienio šalių transporto
sistemomis;
Valstybė transporto politika vykdo atitinkamais metodais veikdama įmones, atliekančia
vežėjo pareigas ir iš to turinčias pajamas, taip pat įmones, dalyvaujančias transportavimo procese, bei kitus savarankiškus transporto infrastruktūros naudotojus.
Rinkos ūkyje, kuriame pagrindinis veiklos tikslas yra gauti kuo...
Šį darbą sudaro 3022 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!