Tekstu ir schematiškai pateikti ne mažiau kaip3 autorių nuomonę apie marketingą, jo esmę,tikslus, uždavinius. Palyginti jas. Pabaigoje nurodyti naudotą literatūrą.
Šio individualaus darbo metu bus pateikta trijų skirtingų autorių nuomonė apie marketingą, jo esmę, tikslus ir uždavinius. Bandysiu išskirti bendrumus ir apibrėžti panašumus. Apžvelgsiu V. Pranulio, R. Virvilaitės ir rusų autorių T.S. Bronikovo, A.G. Černiavskio publikacijas.
Marketingas - viena iš pagrindinių disciplinų profesionaliems rinkos dalyviams, nepriklausomai nuo to, ar tai prekes gaminanti ir parduodanti ar paslaugas siūlanti įmonė. Marketingo terminas yra tarptautinis ir kitose šalyse šiai sampratai ir disciplinai neieškoma pakaitalo ar vertimo.
Visi autoriai savo literatūroje nagrinėja verslo marketingo klausimus. Anot V. Pranulio, Plataus marketingo sąvoka reiškia, kad jo metodų ir priemonių įgyvendinimas apima ne tik rinkos, bet ir kitas visuomenės gyvenimo ir veiklos sritis. Tokiu būdu plataus marketingo sąvoka apima kur kas daugiau rinkų, vykdytojų ir objektų.
R. Virvilaitė taip pat išskiria bendrą marketingo apibrėžimą. "Marketingą galima aiškinti ir kaip ekonominį procesą,, ir kaip valdymo funkciją, ir kaip gamybinės – ūkinės veiklos koncepciją." (R. Virvilaitė, 1997, p.3).
Visu trijų autorių teiginiai apie plačiąją marketingo sąvoka išskiria rinkos svarbą, tačiau nesumenkina kitų procesų, funkcijų svarbą, nes marketingas, remiasi daugelio kitų sričių patirtimi ir žiniomis. Nors marketingo panaudojimo ribos ir galimybės yra labai plačios, tačiau vis tik labiausiai jis paplito verslo srityje, ir ypač verslo įmonių veikloje.
Toliau apžvelgsiu minėtų autorių marketingo suvokimą įmonės kontekste. V. Pranulis teigia, "Pasirenkant marketingo apibrėžimą labiau priimtinu laikytinas tas, kuris geriau atskleidžia jo žmogiškąją orientaciją, t.y. žmonių norus, reikmes bei jų tenkinimo kryptingumą kartu pažymint, jog tai yra verslo tikslų siekimo priemonių kompleksiška sistema. Dėl to marketingą apibrėžiame taip: Marketingas - poreikių išsiaiškinimo ir jų tenkinimui reikalingų sprendimų priėmimo ir įgyvendinimo procesas, padedantis pasiekti žmogaus ar organizacijos tikslus.
Pasak R. Viršilaitės, glaustai marketingą galima apibrėžti kaip vartotojų poreikių supratimą, jų patenkinimą gera preke, kuri būtų įvesta į rinką tokiu būdu ir...
Šį darbą sudaro 1217 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!