Pastaruoju metu marketingas tapo svarbia bet kurio verslo dalimi. Spartūs besitransformuojančios aplinkos pokyčiai verčia įmones, siekiančias išsilaikyti rinkoje, ieškoti konkurencinių pranašumų, aktyviau remtis marketingu. Šiandien marketingo aplinkoje vyksta labai spartūs pokyčiai, turintys didelės įtakos įmonei ir jos sprendimams. Todėl būtina rūpestingai stebėti aplinkos procesus, nes konkurencinėje kovoje išsilaikys tik tos įmonės, kurios bus pasiruošusios nuolat keistis ir tobulėti. Aplinkos pažinimas padeda įmonei keisti ne tik dabartinį jų marketingo kompleksą, bet ir išsiaiškinti naujas galimybes. Tai leidžia planuoti tolimesnius marketingo veiksmus. Visos įmonės dalyvauja socialiniuose ar ekonominiuose mainuose, todėl pirmiausia turėtų stebėti visuomenės vertybines orientacijas ir jų pokyčius, tinkamai įvertinti visuomeninės kultūros įtaką savo veiklai bei formuoti atitinkamą marketingo kultūrą, siekiant sėkmingai plėtoti savo verslą..
Įmonės rezultatai labai priklauso nuo informacijos apie įmonės aplinką kiekio ir kokybės. Nors įmonės aplinka suskirstyta į mikroaplinką ir makroaplinką, jų nagrinėjimas atskirai būtų netikslus ir nepilnas. Makroaplinkos veiksniai įtakoja mikroaplinką. Tuo labiau, kad įmonės makroaplinka šiandien tampa aplinka ne tik šalyje, bet ir už juos ribų.
Į marketingo aplinką reikia žiūrėti kaip į vieningą įmonę veikiančių jėgų visumą, kurioje susipina tiesioginis ir netiesioginis veiksnių poveikis. Todėl įmonė turi tirti savo mikroaplinką, savo sprendimais daryti jai įtaką, stebėti savo veiksmų padarinius ir į juos reaguoti.
Įmonę įtakojant daugeliui veiksnių, svarbu ne tik visus juos suprasti ir įvertinti, bet ir būtina išskirti pačius svarbiausius ir labiausiai veikiančius. Šių elementų analizei ir su ja susijusiems rinkodaros sprendimams įmonė turi skirti labai daug dėmesio ir pastangų.
1. INFORMACIJOS ŠALTINIŲ APŽVALGA
Rašydama apie marketingo aplinką daugiausiai naudojausi Pranulio, Pajuodžio, Urbonavičiaus ir Virvilaitės knyga „Marketingas“ bei Kriaučionienės, Urbanskienė ir Vaitkienė knyga „Marketingo valdymas“. Manau šiose knygose buvo man labiausiai tinkama, bei pačių autorių išanalizuota informacija, kurią panaudojau šiame darbe.
Analizuodama makroaplinką, daugiausiai medžiagos ėmiau iš Pranulio ir kt( 2000), Kriaučionienės ir kt (2005), taip pat naudojausi Kotler, Armstrong ir kt. „Rinkodaros principai“ knyga, bei Ramanauskienės knyga „Marketingo...
Šį darbą sudaro 3325 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!