4.1.1 Pateikite ir išanalizuokite 4-5 autorių nuomones apie marketingo etikos sąvoką. Pateikite savo apibendrintą apibrėžimą. Pateikite bent 8-10 apibendrintų punktų apie marketingo etikos svarbą organizacijai, vartotojui ir apskritai visuomenei.
Marketingo etika – elgesio principai, vertybės ir standartai, kurie marketingo specialistų priimami kaip tinkami (appropriate).
Marketingo etika - visa tai, kas apibrėžia kas yra netinkama ir kas tinkama. Tačiau sunku šiuos aspektus apibrėžti tiksliai, nes vieniems individams atrodo vienaip, kitiems kitaip.
Patrick, E. Laczniak, g. R
2006, psl.12
Marketingo etika – moralinių principų visuma, kylanti iš marketingo veiklos ir jos reguliavimo.
American Marketing Association
Standartai, pagal kuriuos atliekami marketingo sprendimai grįsti išankstiniu nusistatymu „kas yra tinkama“ ir „kas yra netinkama“ aspektais.
Dažniausiai autoriai apibrėžimuose nurodo elgesio normų, viso to, kas yra visuomenei priimtina, svarbą. Dažnas autorius pabrėžia, kad iš tiesų yra labai sunku apibrėžti tai, „kas tinkama“ ir tai, kas „nėra tinkama“. Dažnai kas yra tinkama vienoje valstybėje, gali būti visiškai nepriimtina kitoje ir pan. Todėl optimaliausias būtų toks apibrėžimas:
Marketingo etika – moralinių principų visuma, kuriais remiantis priimami marketingo sprendimai.
Marketingo etikos svarba:
1. Marketingo etikos neįsilaikymas sutrikdo pasitikėjimą tarp pardavėjo ir pirkėjo, dėl to gali sumažėti pardavimai, įmonė gali bankrutuoti.
2. Jeigu įmonė nesilaiko marketingo etikos, fiziškai gali nukentėti visuomenės individai (pvz. Farmacijos kompanija nepraneša apie galimus vaisto šalutinius efektus).
3. Įmonei neetiškais būdais atliekant konkurentų žvalgybą ir tai paaiškėjus, kompanija gali susidurti su šiais sunkumais: sumažėja darbuotojų moralė, krinta akcijų kainos biržoje, sumenksta bendrovės įvaizdis.
4. Jeigu bendrovė nesilaiko etikos standartų, ja mažiau domisi investuotojai.
5. Etiškas požiūris ilgame laikotarpyje atneša daugiau pelno.
6. Socialiai atsakinga bendrovė padaro savo prekės ženklą populiaresnį.
7. Įmonė, propaguojanti etišką marketingo veiklą, gali lengviau pritraukti naujus darbuotojus.
8. Jeigu įmonė elgiasi etiškai reklamuodama gaminius, neslepia jokių „papildomų sąlygų“ reklamose, išlošia vartotojas – jis patiria mažiau nuostolių.
Neetiško marketingo pavyzdžiai:
4.1.2 Pateikite schematiškai ir išanalizuokite bent 2 autorių nuomones apie a) etišką organizacijos sprendimų priėmimo procedūrą. Pateikite savo apibendrintą schemą.
Etiška organizacijos sprendimų priėmimo...
Šį darbą sudaro 1108 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!