Marketingo sprendimams neužtenka vien fundamentalių marketingo žinių, patirties ir informacijos, bet reikia ir patikimos bei išsamios informacijos. Paprastai marketingą menkai išmanantys asmenys nėra linkę arba tiesiog nesugeba naudotis netgi ta informacija, kurią galėtų gauti vien iš jų organizacijoje esamų duomenų.
Duomenys – tai informacijos žaliava, iš kurios ją naudojantis asmuo dar turi paimti, pagaminti jam prasmingą ir marketingo sprendimams reikalingą informaciją.
Informacija – tai marketingo sprendimams tinkami ir suprasti duomenys.
Duomenų ir informacijos reikšmė bei santykis verslo sprendimų kontekste parodytas 4.1 paveiksle.
Paveikslą sudaro dvi dalys: duomenų ir informacijos. Duomenys renkami, apdorojami ir interpretuojami taip, kad teiktų kuo daugiau informacijos, reikalingos sprendimams priimti. Duomenų rinkimas ir apdorojimas čia suprantamas taip, kaip tai įprasta ekonominės informacijos moksluose.
Duomenų interpretavimas – jų turinio, kiekio, kokybės, apdorojimo paaiškinimai.
Marketingo duomenys – tai neapdoroti faktai apie marketingo aplinką, rinką ar marketingo veiksmus.
Surinkti, tinkamai apdoroti duomenys užsakovui yra labai svarbus marketingo informacijos šaltinis. Tačiau būtina pabrėžti, kai informacijos kiekis ir naudingumas labai priklauso nuo žmogaus, kuris ja naudojasi žinių, patirties ir sugebėjimų.
Marketingo informacija – tai iš apdorotų duomenų gaunamos žinios, padedančios atsakyti į specifinius marketingo klausimus.
Visą marketingo informaciją galima suskirstyti į formalią ir neformalią.
Neformali informacija - tai neorganizuotų ir nereguliarių kasdienių bendravimų kompleksas. Šios informacijos šaltiniai gali būti draugai, tiekėjai, konferencijos, žurnalai, knygos, viršininkai bei vartotojai. Šiai informacijai būdinga:
▪ kad ji nėra perduodama ir gaunama sistemingai;
▪ jos tikslumas ir kokybė labai skiriasi;
▪ ji dažniausiai yra žodinė, o ne rašytinė;
▪ daugeliu atveju jos sąmoningai neieškoma;
▪ gavėjas jos negali kontroliuoti.
Formali informacija - tai informacija kuriama įmonėje ar už jos ribų bei gaunama suplanuotu būdu. Ji skaidoma į pirminę ir antrinę informaciją.
Pirminė informacija – tai informacija specialiai renkama ir generuojama konkrečiai tyrimo problemai spręsti. Apklausa, stebėjimas ir eksperimentas yra pagrindiniai duomenų rinkimo metodai. Antrinė informacija susideda iš informacijos, kuri jau buvo surinkta kitų tyrimo specialistų ir skirta kitoms problemoms spręsti, tačiau gali būti naudinga...
Šį darbą sudaro 1258 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!