1. KAINŲ STRATEGIJOS
Įmonė,siekianti pelningai parduoti savo prekes ir konkuruoti rinkoje, turi turėti aiškius tikslus, įvertinti situaciją rinkoje bei veiksnius, turinčius įtakos kainos nustatymui. Visa tai įvertinus ir sujungus į vieną grandinę, numatoma kainų strategija. Kainų strategija glaudžiai turi būti susijusi su marketingo strategija.
Dažniausiai skiriamos šios kainų strategijos:
• nugriebimo;
• skverbimosi;
• kainos ir kokybės;
• orientuota į konkurentus.
“Nugriebimo strategija – kai naujai prekei nustatoma aukšta kaina ir, kol įmanoma , iš to stengiamasi gauti maksimalios naudos” (1, 202).
Ši strategija tinka tuomet, kai parduodamos naujos prekės, itin gerai tenkinančios vartotojų poreikius. Be to, vartotojai turi norėti nusipirkti prekę, kad ir tokia aukšta kaina ir reikia, kad konkurentai neturėtų galimybės lengvai prasiskverbti į rinką ir sumažinti kainų.
Įmonė, “nugriebusi grietinėlę”, pradeda mažinti kainą, ir tuo pačiu išplečia pirkėjų ratą (1 pav.).
“Skverbimosi strategija – kai nustačius nedidelę kainą siekiama įeiti į rinką arba išplėsti jos dalį” (1, 202).
Kad mažos kainos skatintų plėsti rinką, vartotojai turi jautriai reaguoti į kainas. Gamybos ir pardavimo kaštai turi mažėti didėjant gamybos apimčiai (2 pav.).
Naudojant skverbimosi strategiją, įmonė gali keisti kainą: ją mažinti arba didinti. Nusprendus nekeisti kainos, prekių pardavimą galima didinti kitomis marketingo priemonėmis: reklamuojant, taikant asmeninį pardavimą ir pan.
“Kainos ir kokybės strategija. Nustatydama kainą, įmonė turi žinoti, kokią kainos ir kokybės poziciją užima prekė” (1, 203). Galimi tokie variantai:
• kaina aukšta – prekės kokybė aukšta;
• kaina aukšta – prekės kokybė vidutinė;
• kaina aukšta – prekės kokybė žema;
• kaina vidutinė – prekės kokybė aukšta;
• kaina vidutinė – prekės kokybė vidutinė;
• kaina vidutinė – prekės kokybė žema;
• kaina žema – prekės kokybė aukšta;
• kaina žema - prekės kokybė vidutinė;
• kaina žema – prekės kokybė žema.
“Į konkurentus orientuota strategija. Įmonė, taikydama tokią strategiją, turi numatyti visus galimus konkurentų atsakomuosius veiksmus. Ji turi atsakyti į tokius klausimus:
• kodėl konkurentas pakeitė prekės kainą
• ar tai buvo daroma norint užimti didesnę rinkos dalį, ar parduoti prekių...
Šį darbą sudaro 2098 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!