• Mokslinėje literatūroje paslauga apibrėžiama įvairiai. Paslauga apibūdinama kaip veikla, nauda ar pasitenkinimas, siūlomi pardavimui arba parduodami kartu su preke (American Marketing Association, 1960). Informatyviausią ir labiausiai atitinkantį dabartinį paslaugos suvokimą apibrėžimą pateikia Ch. Gronroos (1990): paslauga - tai daugiau ar mažiau neapčiuopiamos prigimties veiksmas ar nuosekli jų visuma, kurie pasireiškia kaip vartotojų ir paslaugų teikėjų ir / arba fizinių išteklių ar prekių ir / arba paslaugų teikėjų sistemų sąveika.
• Lietuvoje vienas pirmųjų naujoviškai paslaugą apibrėžė J. Žvinklys (1990). Jo teigimu, tikroji paslauga yra susijusi su individualiu vartojimu, o paslaugos rezultatas - tos paslaugos vartotojas, turintis dalyvauti tame procese, nes paslaugos gaminimo ir vartojimo laikas sutampa.
• Surasti universalų paslaugos apibrėžimą trukdo šios veiklos įvairovė. Paslaugos sąvoka turi daugelį reikšmių, apimančių veiklą nuo asmeninės paslaugos iki paslaugos kaip produkto sudedamosios dalies.
• Neapčiuopiamumas. Paslauga paprastai suvokiama subjektyviai. Klientas, aprašydamas paslaugą, paprastai remiasi tokiomis sąvokomis kaip savijauta, patirtis, įspūdis, saugumas, patikimumas. Tai labai jau abstraktūs paslaugos esmės formulavimo būdai. Priežastis - neapčiuopiama paslaugos prigimtis.
• Neatskiriamumas. Paslaugos teikimo ir jos vartojimo laikas sutampa. Paslaugos neatskiriamumas reiškia, kad paslaugos negali būti atskirtos nuo jas teikiančių subjektų. Paslaugą teikiantys subjektai yra paslaugos dalis.
• Nepastovumas. Paslaugų nepastovumas reiškia, kad paslaugų kokybė priklauso nuo to, kas tas paslaugas teikia, kur ir kaip jos yra teikiamos. Fizinė prekė yra baigtinis vientisas dydis, kitaip sakant, pasižymi homogeniškumu. O paslauga paprastai esti daugiafazis procesas, pasižymintis kintamumu priklausomai nuo kliento, vietos, laiko, aplinkos, teikėjo nusiteikimo, veiksmų bei sprendimų.
• Nykstamumas. Tai reiškia, kad paslaugos negali būti saugomos ir kaupiamos ateičiai, nes jos yra nematerialios.
• Paslaugų fizinio įsigijimo nebuvimas. Kadangi paslaugos yra nematerialios, vartotojas priėjimą prie tam tikros paslaugos turi tik ribotą laiko tarpą.
Paslaugų kategorijos
• Pasaulinė prekybos organizacija, siekdama unifikuoti paslaugų klasifikaciją, suskirstė visas paslaugas į 12 klasių:
• Verslo paslaugos
• Komunikacijos paslaugos.
• Projektavimo ir su tuo susijusios inžinierinės paslaugos.
• Paskirstymo paslaugos.
• Švietimo paslaugos.
• Aplinkosaugos...
Šį darbą sudaro 744 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!