Lietuvoje susidarė nepalanki vaikų nepriežiūros padėtis. Dėl pablogėjusio materialinio ir socialinio gyvenimo deformuojama šeimos dorovė, mažėja vaikų saugumas, vis daugiau atsiranda socialiai ir pedagogiškai apleistų vaikų. Dalis šių vienaip ar kitaip tėvų nuskriaustų,paliktų, apleistų vaikų patenka į globos namus.Čia jų fizologiniai poreikiai patenkinami,nuoskaudos pamažu užmirštamos,tačiau net ir patys geriausi globos namai neatstoja vaikui šeimos.Gali iškilti klausimas,o ką gali duoti vaikui asocialūs,amoralūs tėvai? Nieko gero,tačiau vaikas,gyvendamas nors ir tokioje šeimoje jaučiasi jai priklausąs.Globos namai jam kaip vasaros stovykla,kurioje reikia pagyventi keletą savaičių.Pasitaikius pirmai progai globos namų auklėtiniai sprunka į gimtąjį kaimą pas tėvus,tikėdamiesi,kad pastarųjų gyvenimas susitvarkė gera linkme.Deja,nusivylę,dažniausiai pėsčiomis,grįžta atgal į globos namus.
Dauguma mokytojų nenori,kad jų klasėje mokytųsi mokinys,gyvenantis globos namuose. Buvo atliiįkta 12-os pradinių klasių mokytojlįkurių klasėse mokosi mūsų tiriamieji mokiniai,gyvenantys globos namuose,apklausa.Reikėjo atsakyti į klausimąrar norėtumėt,kad jūsų klasėje mokytųsi mokinys,gyvenantis globos namuose,nors apie jį daugiau nieko nežinote.Rezultatai buvo tokie:6 mokytojos norėtiįkad toks mokinys mokytųsi jų klasėje,o 5 -nenorėtų.Dažnai globos namų auklėtiniai yra žemo pažangumo,o tai reiškia,kad mokytojai teks individualiai,papildomai su juo padirbėti.Be to, vaikui, turinčiam šeimą^namuose rašyti,skaityti padeda mama,tėtis.Globos namų auklėtojos ,grupėje turėdamos 15 ar daugiau mokiniiįfiziškai nepajėgios patikrinti jų namų darbus.
Norint sėkmingai integruoti į klasės gyvenimą vaiką,gyvenantį globos namuose, mokytojas turi papildomai studijuoti pedagoginę-psichologinę literatūrą^susijusią su tokių vaikų emocine psichine būsena (dauguma yra patyrę psichinę deprivaciją),bendravimo sunkumais.Tai nebūtų keblujei būtų tokia literatūra. Šiuo metu jos nėra.
Tema aktualinęs globos namai pildosi,o ne tuštėja.Kasmet į bendrojo lavinimo mokyklas tokių vaikų ateina vis daugiau.O tyrimų nėra.Galima paminėti tik tokius tyrėjus kaip J.Laužiką^M.BarkauskaitęjA.Šerkšną^N.Taurienę.Pastaroji autorė tyrė vaikiįaugančių SOS vaikų kaime,integravimąsi į bendrojo lavinimo mokyklą.Tai vienintelė,mūsų žiniomis,tyrėja,kuri atkūrus Lietuvos nepriklausomybę,domėjosi ir tyrė vaikiįgyvenančių globos namuose,gyvenimą.
1996-1997m.šios temos pagrindu tyrinėjome tris pradinukus,gyvenančius Pakruojo globos namuose.Remiantis sukaupta medžiaga ir patirtimi darbas tęsiamas toliau.
Mūsų darbo tikslas-išsiaiškinti,kaip gyvena Pakruojo vaikų globos namų ir Sipavičių šeimyninių globos namų auklėtiniai,kokios problemos jiems iškyla mokykloje,mokantis ir bendraujant su klasės draugais.
Kad pasiektume tikslą...
Šį darbą sudaro 6817 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!