ĮVADAS
Mažeikių specialiojoje mokykloje praktiką atlikau 3 savaites. Tai gerai pažinau jų bendravimą, mačiau kaip jie vieni su kitais elgiasi, kaip bendrauja. Praktikos metu aš buvau ne tik stebėtoja, bet ir pati dalyvavau grupės veikloje.
Mokykla teikia pagrindinį specialųjį ugdymą vaikams su intelekto sutrikimais ir kompleksine negale. Mokykloje yra dviejų tipų klasės:
• specialiosios 1 - 10 klasės (6 - 18 metų mokiniams);
• lavinimo klasės (6 - 21 metų mokiniams): 10 metų pagrindinio ugdymo ir 3 metai darbinio ugdymo.
Mokykla turi bendrabutį, todėl yra savaitinės grupės toliau nuo mokyklos gyvenantiems mokiniams.
ETNOGRAFINIS TYRIMAS
Vaikai su negalia bei šeimos, kuriose jie gyvena, sudaro nemažą mūsų visuomėnės dalį, kuriai itin reikalinga pagalba. Juk šeima, auginanti nepilnametį neįgalų vaiką, susiduria su ekonominėmis, socialinėmis, psichologinėmis ir sveikatos problemomis. Ypač pastarasis dešimtmetis Lietuvoje buvo ypatingas dviem aspektais: požiūrio į šeimą, ir požiūrio į negalią naujumu. Sunkios ekonominės sąlygos bei socialinės visuomėnės problemos destablizuoja šeimos gyvenimą, trikdo jos funkcionavimą. Be to nors visuomėnė pripažino šeimos, kaip svarbiausio socializatoriaus, vaidmenį vaiko vystymesi, daugeliui šeimų ši funkcija yra nelengvas uždavinys. Dauguma šeimų rūpinasi savo vaikais, trokšta jiems padėti ir siekia bendradarbiauti su specialistais, kaip ir dauguma specialistų, nori įtraukti šeimas į vaikų ugdymo procesą. Visi tėvai nerimauja dėl vaikų ateities. Tas nerimas ypač stiprus, kai tėvai augina neįgalų vaiką. Aktyvus dalyvavimas savo vaiko ugdymo progamoje palengvina šį rūpestį. Kai tėvai, auklėtojos ir specialistai bendradarbiauja, kiekvieno komandos nario indėlis padidina grupės veiklos efektyvmą ir padeda vaikui sėkmingai vysytis.
Kaip teigia, D. Morton, neįgalus vaikas yra visos šeimos rūpestis, todėl tokio vaiko sunkumų suvokimas yra neatsiejamas nuo visos šeimos gyvenimo analizės. O, Pasak, W. Jeynes(2005), tėvų įsitraukimas į vaiko ugdymosi procesus aspektai padeda pasiekti teigiamų rezultatų, patirti naudos, pagerina vaikų akademinius pasiekimus.
Tyrimo objektas:
Šeimos vaidmuo neįgalaus vaiko ugdymo procese Mažeikių specialiojoje mokykloje.
Tyrimo tikslas:
Išsiaiškinti tėvų vaidmenį neįgalaus vaiko ugdymo procese, ar tėvai bendradarbiauja su specialistais.
Tyrimo metodas:
Pokalbiai su mokyklos direktoriumi,...
Šį darbą sudaro 3196 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!