Automobilio konstrukciją lemia tai, kaip jis bus eksploatuojamas. Yra skiriami automobiliai, kurių kėbulas ir važiuoklė gaminami atskirai ir laikančiosios konstrukcijos automobiliai. Kėbulo ir važiuoklės atskyrimas suteikia galimybę montuoti įvairias konstrukcijas ant vienodos konstrukcijos važiuoklių. Tokia konstrukcija dažniausiai naudojama sunkvežimiams ir priekaboms. Įvairūs mazgai, pvz., ašys, spyruoklės, stabdžiai, ratai tvirtinami ant rėmo ir kartu su juo sudaro važiuoklę.
Kopėtiniai rėmai yra atsparūs lenkimui, tačiau neatsparūs susukimui. Kopėtiniai rėmai daugiausiai naudojami sunkvežimiuose. Kopėtinių rėmų profiliai yra atviri ir yra sujungti tarpusavyje skersinėmis laikančiosiomis konstrukcijomis. Išilginės ir skersinės laikančiosios traukės jungiamos kniedėmis ar suvirinamos.
Laikantis kėbulas yra atsparus lenkimui ir sukimui. Gaminant lengvuosius automobilius uždari lengvi plieniniai profiliai yra suvirinami į laikančiąją konstrukciją. Automobilių rėmai gali būti gaminami iš uždarų tuščiavidurių profilių. Rėmo detalės tarpusavyje yra tvirtai sujungiamos, o atsiradusios pašalinės jėgos yra nukreipiamos į kėbulo korpusą ir tokių būdu nebeveikia visų sujungtų rėmo detalių. Visos laikančiosios konstrukcijos detalės priima apkrovos jėgas. Kiekvienas šių detalių pakeitimas arba pažeidimas sumažina visos konstrukcijos tvirtumą.
Pirminėms laikančiosioms konstrukcijoms priklauso: pagrindinė išilginė ir skersinė sija, konsoliniai amortizatorių stovų, tilto, vairavimo mechanizmo, variklio, stabdžių tvirtinimai, durų kolonos, durų šarnyrai, priekabos kablio tvirtinimas.
Antrinėms laikančiosioms konstrukcijoms priklauso: mažos paralelinės išilginės ir skersinės laikančios konstrukcijos, diagonaliniai tuščiaviduriai stovai, posparniai, dugnas, su konstrukcija suvirinti sparnai, metalinės dalys apšvietimo įrangai tvirtinti.
IŠORINĖS KĖBULO DALYS:
Išorinėms dalims yra priskiriami: varžtais su konstrukcija sujungti sparnai, variklio dangtis, bagažinės dugnas, priekinė metalinė danga, užpakalinė metalinė danga. Remontuoti laikančiąsias konstrukcijas galima tik vadovaujantis gamintojo nurodymais. Išorinės dangos detales reikia remontuoti tada, kai atsiranda pažeidimo pavojus (atsipalaiduoja detalės arba dėl metalo nesandarumo salone atsiranda išmetamųjų dujų.)
RĖMO IR LAIKANČIOSIOS KONSTRUKCIJOS FUNKCIJOS:
Rėmas arba laikančioji konstrukcija atlieka šias funkcijas: sujungia į visumą automobilio mazgus (ratų pakaba, stabdžiai, variklis ir t. t); perduoda ratams statines jėgas; priima dinamines jėgas, priima ir apsaugo automobilio keleivius ir krovinį.
1 pav. Lonžeronas
SAUGUMAS:
Aktyvus saugumas apima keturias sritis, kurios yra veikiamos tam tikrų...
Šį darbą sudaro 1457 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!