Žmogaus gyvenime – nuolatinė adaptacija, veikiant įvairiems veiksniams (fiziologiniams, biologiniams, psichologiniams, socialiniams). Sėkminga adaptacija svarbi žmogui patenkinant savo fiziologinius, saugumo, meilės, savigarbos bei savirealizacijos poreikius. Ne mažiau svarbu visuomenei pilnavertis, adaptavęsis joje individas (Vismantienė, 1999).
Šiuo metu labai aktualu, kad aukštojoje mokykloje būtų gera, humaniška, demokratiška atmosfera, kad studentai galėtų sėkmingai integruotis į socialines struktūras, jaustųsi saugūs. Galima manyti, kad tik sėkminga socialinė adaptacija gali užtikrinti sėkmingas studijas, sėkmingą profesinę karjerą. Juodraitis (1999) teigia, kad pati studentų adaptacijos problema aktuali dar ir todėl, kad ji lemia studentų vertybių formavimąsi, verčia užimti tam tikrą poziciją. Asmenybės socialinė adaptacija yra daugiafaktorinis reiškinys, determinuojamas daugeliu socialinių ir psichologinių veiksnių. Lietuvos aukštosiose mokyklose yra esminis trūkumas – napakankama studentų socialinė adaptacija (Vismantienė, 1999). Pasak Lipinskienės (1999), palengvindama studentų adaptaciją studijų procese, aukštoji mokykla turi sudaryti tokias psichologines sąlygas: pateikti pakankamai išsamią informaciją ne tik studijų metu, bet ir tada, kai studentas dar mokosi vidurinėje mokykloje, kad jis galėtų susipažinti su studijų proceso ypatybėmis ir neatsidurtų netikėtose situacijose; padėti studentams įveikti senus veiklos stereotipus ir prisitaikyti prie naujų veiklos sąlygų.
Bene didžiausia problema yra ta, jog dabar ypač pasigendama išsamių tyrimų studentų socialinės adaptacijos klausimais. Kai kuriuose darbuose, pavyzdžiui, Vismantienės (1999) studentų adaptacijos klausimai analizuojami fragmentiškai. Daugiausia yra tyrimų, kuriuose nagrinėjami moksleivių arba suaugusiųjų socialinės adaptacijos klausimai. Todėl šiuo darbu bandysiu išsiaiškinti kokia studentų socialinė adaptacija, nes sėkminga adaptacija ypač pirmaisiais studijų metais, labai svarbi, norint pasiekti teigiamų mokymosi nuostatų ir gerų mokymosi rezultatų (Lipinskienė, 1999).
Tyrimo objektas – Šiaulių universiteto pirmakursių socialinės adaptacijos ypatumai.
Tyrimo hipotezė – Šiaulių universiteto pirmo kurso studentų patirta socialinės adaptacija buvo sėkminga.
Tyrimo tikslas – nustatyti ŠU studentų socialinės adaptacijos pirmame kurse ypatumus.
1. Išanalizuoti psichologinę, pedagoginę ir kitą mokslinę literatūrą adaptacijos klausimais.
2. Parengti tyrimo metodą (anketos sudarymas).
3. Tyrimas.
4. Teorinės ir gautos iš tyrimo medžiagos lyginimas, analizavimas.
5. Išvadų formulavimas.
Tyriamieji – Šiaulių universiteto pirmo kurso studentų....
Šį darbą sudaro 2571 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!