Ciceronas sakė, kad „Žmogus nežinantis istorijos visada lieka vaiku.“ Tą patį galime teigti ir apie bet kurios srities specialistą, kuris nežino savo profesijos mokslo istorinės raidos. Socialinės pedagogikos mokslo istorijos suvokimas sudaro prielaidas geriau suprasti ir patį mokslą ir remtis jau esama moksline – metodine baze, gilina profesinę kompetenciją.
Mokslo istorijos „rašymas“ labai sudėtingas ir nelengvas darbas. Mokslo istorija visada susijusi su atskiro mokslo raida, tačiau neatsiejama nuo vyraujančios ideologijos, istorinių aplinkybių kurios dažnai daro didelę, o kartais ir lemiamą įtaką. Toks mokslo „politizavimas“ didžiausią įtaką daro būtent socialiniams (visuomenės) mokslams. Ne tik todėl, kad šie mokslai turi ugdyti lojalius santvarkai visuomenės narius, bet dažnai šie mokslai turi pagrįsti pačios ideologijos teisingumą. Todėl vertindami socialinės pedagogikos mokslo raidą negalime atitrūkti nuo egzistuojančios politinės santvarkos, ir mokslo raidą vertinti politinės sistemos kontekste.
Šio darbo tikslas – aptarti socialinės pedagogikos mokslo raidą Lietuvoje.
Darbas parengtas naudojant literatūros ir lyginamosios analizių metodus. Šie metodai sudaro prielaidas pakankamai išsamiai aptarti socialinės pedagogikos raidą ir pastebėti šios raidos ypatumus istoriniame kontekste.
Darbe remiamasi išimtinai Lietuvos autorių darbais – tai nulėmė ir labai objektyvios aplinkybės – išskyrus Lietuvos mokslininkus, socialinės pedagogikos mokslo raidos Lietuvoje aspektus apimančios užsienio autorių mokslinės pozicijos nepavyko surasti.
Darbo pobūdis nulėmė ir tai, kad remiamasi mokslinėmis pozicijomis, kuriose jau pateikiami atskiri darbo objektą atitinkančios problematikos aspektai.
Darbo objektą atitinkanti literatūra nėra gausi, tačiau reikėtų išskirti Irenos Leliūgienės straipsnį - „Socialinės pedagogikos raidos Rusijoje ir Lietuvoje istoriniai aspektai“1, kuriame aptarti, atskiri socialinės pedagogikos raidos aspektai, tačiau šis darbas paremtas išskirtinai kelių autorių darbais.
Taip pat darbo objektą atitinkančios problematikos atskiri aspektai aptarti P. Jucevičienės monografijoje „Ugdymo mokslo raida: nuo pedagogikos iki šiuolaikinės edukologijos“2, nors darbo autorė šiame darbe orientavosi į edukologijos mokslo raidą, tačiau jame galima aptikti ir socialinės pedagogikos raidai reikšmingos ir aktualios analizės.
Teorinį darbo aspektą atitinkančią problematiką – socialinės pedagogikos samprata - išsamiai aptaria ir G. Kvietkienės darbuose.3
Vertinant,...
Šį darbą sudaro 1847 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!