Šiame darbe nagrinėjami socialinio pedagogo etiniai orientyrai ir principai, kuriais vadovaujantis galima pasiekti veiksmingesnių socialinio darbo rezultatų, užtikrinti glaudesnę sąveiką su klientais, siekti geresnio abipusio pasitikėjimo ir supratimo.
Aptariama Tarptautinės socialinių darbuotojų federacijos priimta Socialinio darbo etinių principų deklaracija ir Lietuvos socialinių darbuotojų asociacijos parengtas Lietuvos socialinių darbuotojų etikos kodeksas. Išanalizavus šiuos dokumentus daroma išvada, kad jie yra nukreipti deontologine kryptimi, t. y. į socialinio pedagogo veiklos priedermes. Straipsnyje bandoma atskleisti dar neišnagrinėtus akseologinius, t. y. vertybinius socialinio darbo aspektus ir juos atspindinčius etinius principus.
Darbe aptariami žmoniškumo, meilės ir atjautos, altruizmo, lygiateisiškumo, tolerancijos ir pagarbos principai, jų esmė, taikymo reikalavimai, palankios sąlygos socialinio darbo subjektų saviraiškai, klientų žmogiškųjų galimybių įgyvendinimui.
Siekiant pagerinti socialinio darbo veiksmingumą normatyviniai etiniai reikalavimai papildomi doroviniais vertybiniais orientyrais.
Socialinio pedagogo etika yra daugiau ar mažiau savarankiška profesinės etikos sritis, nagrinėjanti socialinio darbo dorovės turinį, aiškinanti žmogiškosios moralės principų įgyvendinimo specifiką socialinio gyventojų aptarnavimo sferoje, taip pat pagrindžianti socialinių pedagogų veiklos ir jų santykių su klientais etinius orientyrus, principus, priedermes ir funkcijas.
Darbo tikslas- išnagrinėti pagrindinius socialinio darbuotojo etinius orientyrus ir principus, kurie savo ruožtu dažnai lemia socialinio darbo veiksmingumą.
1. Apibendrinti ir išanalizuoti dorovinius principus, kurie socialinį darbuotoją nukreiptų ne į formalius, valdiškus, oficialius, o į dorovinius santykius su jo globojamu klientu, kurie užtikrintų dorovinę partnerystę, sudarytų sąlygas abipusiškai doroviškai tobulėti.
2. Išnagrinėti pagrindinius dorovinius principus, kurių veiksmingumas yra patikrintas ir patvirtintas pedagoginiame, psichologinio poveikio, socialinio darbo dorovinių santykių bei bendravimo procese.
3. Aptarti pagrindinius, t. y. žmoniškumo, meilės ir atjautos, altruizmo, lygiateisiškumo, tolerancijos ir pagarbos principus.
Socialinė etika
Taigi socialinės pedagogikos turinys ir procesas praturtinamas dorovinėmis vertybėmis, užtikrina bendravimo santykių veiksmingumą, kelia socialiniams pedagogams sėkmingo poveikio reikalavimus ir priedermes, įgyvendina ir įtvirtina bendravimo kultūrą, formuoja klientų dorovines orientacijas, socialinių reiškinių dorovinius vertinimo kriterijus ir nuostatas.
Tarptautinė socialinių pedagogų federacija 1994 metais priėmė Socialinių pedagogų etinių principų deklaraciją 1) kuria reikia vadovautis sprendžiant profesinės etikos problemas,...
Šį darbą sudaro 4949 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!