Idealistinio ugdymo esmė. Ištakos - Platono pasiūlyta įgimtų idėjų koncepcija. Platono teigimu, materija pati savaime negali egzistuoti, ji yra amžinų, nekintančių idėjų įsikūnijimas.Sąvokomis reiškiamas tikrasis žinojimas, tik jos padeda pažinti dvasinę tikrovę.Idėjų ir sąmonės pasaulis amžinas, permanentinis, reguliarus ir sutvarkytas. Pasaulio esmė – universalusis protas, kuris yra viso, kas egzistuoja, pirmine priežastis, jo pilnatis; universalusis protas yra sudėtinė paties savęs dalis. Individas - šio universaliojo proto dalis.
Id. krypties atstovai teigia, kad aplinka turi padėti atsiskleisti, suklestėti amžinoms, nekintančioms idėjoms, slypinčioms ugdytinio sieloje.Sudaryti sąlygas įgimtų idėjų sklaidai, jų saviraidai. Ugdytinis yra universaliojo proto dalis, ir todėl ugdymo procese jis pats randa, kas yra tiesa, gėris, grožis.Ugdymo esmė - padėti ugdytiniui atverti duris į šį pasaulį, paversti universaliąsias idėjas savo sielos pasauliu.
Idealistinio ugdymo ištakos. XVIII a.pab.-XIX a. pr. I.Kantas teigė, kad ugdymo paskirtis - išmokyti ir įpratinti ugdytinį remtis vidinių, įgimtų imperatyvų skatinamu protu. Švietimu, lavinimu, auklėjimu galima įveikti ugdytinio prigimtinę būseną, jis išmokomas vadovautis protu, dora, soc.drausmės normomis, pasirengti gyv. visuomenėje. Pedagog. turi skatinti ugdytinių aktyvumą bei savarankiškumą. Hėgelis įvedė absoliučiojo proto sąvoką; subjektyvųjį intelektą įkūnija pats individas, kurio sklaidą ir plėtrą sąlygoja ugdymas, objektyvųjį - visuomenė, kuriai atstovauja ugdytojas. G.Hėgelis pirmasis iškėlė žmogaus tapsmo asmenybe jo paties veikloje idėją. J.H.Pestalocis.Ugd.tikslas - siekti, kad ugdytinis suvoktų save kaip vertybę; šį tikslą pasiekti padeda protinis, dorovinis, religinis ir kitoks lavinimas. F.Friobelis. Vaiko vystymasis – žmogaus dieviškosios esmės atskleidimo procesas.. Kurdamas ir keisdamas daiktus, vaikas atskleidžia save ir plėtoja savo galias.Vaiko polinkiai, kūrybinis saviveiksmiškumas vystosi praktinėje žaidimų, meninėje, konstravimo ir kitoje veikloje. J. Herbartas. Pagr.ugd.tikslas - valios bei etinių idėjų harmonija ir tuo pagrindu išugdytas daugialypis interesas.Antikinė kultūra turi sudaryti ugdymo turinio pagrindą. J.Herbarto pasiūlyta auklė-jimo sistema buvo grindžiama vidinės laisvės, to-bulumo, palankumo, teisės ir teisingumo idėjomis. V.Diltėjus. panaudojo ugdymo analizei hermeneutiką – mokslą apie daiktų, reiškinių supratimą bei aiškinimą (padarė išvadą, kad...
Šį darbą sudaro 6879 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!