Verslas ir visa jo sistema egzistuoja tam tikroje aplinkoje – politinėje, socialinėje, ekonominėje, technologinėje, kurioje vyksta atitinkami procesai. Nuo to kaip verslas reaguoja į aplinkos pokyčius priklauso ar jis išliks. Savo ruožtu, verslas veikia aplinką ir sąlygoja jos pokyčius. Verslo aplinka turi tiesioginę įtaką verslininkystės plėtrai. Ji gali skatinti verslo atsiradimą arba priešingai – apsunkinti jo kūrimąsi ir tolimesnę plėtotę. Turint informaciją apie verslo aplinką, ją įtakojančius veiksnius, galima sėkmingiau įvertinti naujo verslo kūrimo galimybes bei veikiančių įmonių konkurencinę padėtį ( ).
Tolimąją aplinką sudaro veiksniai, kurie įmonę veikia nereguliariai ir netiesiogiai. Tolimąją aplinką galima skirstyti į: politinę – teisinę, socialinę – kultūrinę, ekonominę, technologinę, ekologinę. Visas šias aplinkas plačiau nagrinėsiu savo darbe.
Darbo objektas: Verslo įmonių makroaplinka marketingo tyrime.
• susipažinti su verslininkų verslumo savybėmis bei išorinės aplinkos veiksnių įtaka verslininkams.
1. VERSLAS IR IŠORINĖ APLINKA
1.1. Verslo įmonių makroaplinka ir jos kitimas
Kurti verslą sudėtinga. Reikia kruopščiai pasirengti, įveikti daugybę sunkumų. Turima galvoje verslo aplinka ir jai įtakos turintys veiksniai. Tik remiantis informacija galima sėkmingai numatyti verslo kūrimo galimybes. Pirmiausia reikėtų atsižvelgti, kas (pagal amžių, socialinę padėtį) nori kurti verslą ir kas juos skatina tai daryti. Antai jaunus žmones traukia noras įgyvendinti naujoviškas, neįprastas idėjas; darbininkus – noras tapti nepriklausomais, prasimušti gyvenime, pakeisti socialinę padėtį ir t.t. Tai, kaip sakoma, yra pradinė stadija – idėjos kilimo ir „apmąstymo prie paradinių durų“ stadija. Toliau susiduriama su kasdienybe, kurią atskleidžia mikro ir makroaplinka bei jai įtakos turintys veiksniai, jų supratimas ir įvertinimas (Z. Gineitienė, 2005).
Išorinę verslo aplinką galima apibrėžti kaip įvykius, aplinkybes ir veiksnius, esančius už verslo įmonės veiklos ribų, tačiau darančius jai poveikį. Prie išorinės aplinkos priskiriami visi veiksniai, turintys verslo įmonei įtakos. Įmonės vadovų uždavinys – panaudoti išorinės aplinkos privalumus ir sumažinti jos neigiamą poveikį įmonei (B. Jewell, 2002).
Išorinė aplinka nėra nekintanti: priešingai, ypač dabartiniu metu jos pokyčiai labai dažni. Kai kurių aplinkos pokyčių...
Šį darbą sudaro 3069 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!