Viešojo administravimo progr. 3 kurso stud.
Jolanta Jakučionytė
Tikrino: dr. R. Civinskas
2005
Įvadas
Siekdama sukurti teisines sąlygas kiekvienam piliečiui gauti būtiną informaciją, deramai ginti savo interesus Lietuvos Respublikos Vyriausybė 2002 m. rugsėjo 25 d. patvirtino Piliečių ir kitų asmenų aptarnavimo viešojo administravimo ir kitose institucijose pavyzdinę tvarką.
Šios tvarkos tikslas gerinti piliečių aptarnavimo kokybę, reikiamos informacijos gavimo kokybę ir greitumą.
Savo darbe aptarsiu „vieno langelio“ principo įgyvendinimą ir veikimą Lietuvos įstaigose.
„Vieno langelio“ principas
Visuotinai pripažįstama, jog valdžia turi rūpintis, kad piliečiams paslaugos taptų kuo prieinamesnės. Vis dėlto tikrovė yra ta, jog dažnai piliečiams dėl fragmentuotų prieigos taškų ir biurokratizmo tenka susidurti su sunkumais randant jiems reikalingas paslaugas. Piliečiai valdžią suvokia kaip visumą: dauguma jų nesigaudo skirtinguose valdžios lygiuose bei tuo labiau nežino, už ką kiekvienas konkretus valdžios lygis yra atsakingas. Be to, retai kada piliečiai nutuokia, į kurį konkretų departamentą ar instituciją jiems reikia kreiptis siekiant gauti tam tikrą paslaugą. Piliečiai nori, kad paslaugos bei aptarnavimas būtų prieinamas, patogus ir vientisas. Vienas iš būdų tam pasiekti yra „vieno langelio“ tarnyba, kurios veiksmingumą palaiko viešojo administravimo ekspertai, akcentuojantys lemiamą „integravimo“ vaidmenį siekiant įgyvendinti į pilietį – klientą orientuotą aptarnavimo modelį.
„Vieno langelio“ piliečių aptarnavimo būdo esmė yra viešųjų institucijų paslaugų ar informacijos apie jas koncentravimas vienoje vietoje, siekiant, kad piliečiams tektų sugaišti kuo mažiau laiko bei įdėti kuo mažiau pastangų surandant bei gaunant jiems reikalingą informaciją bei paslaugas. „Vienos stotelės“ paradigma, iš kitos pusės, nurodo, jog visų klientų reikalų sutvarkymui tereikia vieno kontakto su viešąja institucija, nepriklausomai nuo to, ar šis kontaktas yra tiesioginis, ar tai pokalbis telefonu, kontaktavimas pasitelkiant fakso, interneto ryšį ar kitas priemones. „Viena stotelė“ reiškia, jog klientams nereikia vaikščioti po įvairias viešąsias institucijas, perskambinėti ar pakartotinai aiškinti savo situaciją. „Vienos stotelės“ aptarnavimas yra patogus, prieinamas ir pritaikytas asmeniniams poreikiams.
Anot autorių S. Bent ir K. Kernaghan „vienas langelis“, nepaisant bendro apibrėžimo, gali atitikti vieną ar keletą...
Šį darbą sudaro 1775 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Kiti darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!