• pasuka automobilio ratus norima kryptimi bet kokiu kampu. Pasukimo kampas turi užtikrinti saugią važiavimo trajektoriją.
• Atlikus posūkį, vairuojamieji ratai, neveikiami pašalinės jėgos, privalo grįžti į neutralią padėtį.
• Važiavimo, stabdymo, posūkio ir judėjimo iš vietos poveikio jėgos neturi įtakoti važiavimo stabilumo ir saugumo. Automobilis turi būti lengvai valdomas, nesukelti vairuotojui nuovargio ir pasižymėti stabilumu bei dinamiškumu. Vairuotojo darbo vieta yra automobilio kabinoje arba salone, todėl reikia užtikrinti komfortą vairuojant, siekti, kad automobilio vairavimas nebūtų alinantis ir varginantis. Todėl automobilio vairavimo sistema – vairas – turi būti paprasta, tobula ir patikima važiuojant bet kokios dangos ir reljefų keliais.
1 pav. Vairavimo mechanizmo sandara.
Vairo traukės.
Vairo kolonėlė.
Vairo velenas.
Vairo ratas.
1 paveikslėlyje matome bendrą automobilio vairavimo sistemos sandarą, jos išdėstymą automobilyje bei pagrindinius vairavimo mechanizmo elementus. Vairo ratu pasukant vairuojamuosius ratus 40o kampu, turi pakakti dviejų vairo ratų apsisukimų. Vairavimo manevringumui ir posūkio kampui didinti žymią reikšmę turi vairo trauklių įrangos konstrukcija. Dėl vairo trauklių automobilis žymiai lengviau vairuojamas. Sunkiasvorių automobilių, autobusų ir kai kurių kitų automobilių vairavimui palengvinti naudojami vairo mechanizmo stiprintuvai, kurie palengvina vairuotojo darbą ir didina vairavimo patikimumą. Vairavimo sistema taip pat turi sumažinti vibracinius smūgius, vairuojamų ratų perduodamus vairui; tai padaryti padeda vairavimo sistemos šarnyriniai įrenginiai. Vairo reduktoriai taip pat žymiai lengvina automobilio valdymą. Valdymas – tai gebėjimas išlaikyti numatytą judėjimo kryptį ir keisti ją pagal norimą trajektoriją. Pirmoji valdymo savybė vadinama kurso pastovumu, o antroji – sukamumu. Darant posūkį ir norint, kad automobilio ratai ne šliaužtų, o riedėtų koncentriniais apskritimais, jų geometrinės ašys turi susikirsti akimirksnio sukimosi centre – taške, kuris vadinamas posūkio centru.
1. Vairavimo mechanizmo paskirtis
Vairavimo sistemos įrenginių paskirtis – keisti automobilio važiavimo kryptį, kampą ir perduoti vairo judesį vairuojamiesiems ratams. Ją sudaro įtaisai, jungiantys vairą su vairuojamaisiais ratais. Vairo sistema – vairas– tai visuma mazgų ir detalių. Sistemos paskirtis – padėti vairuoti automobilį. Kokia įrengiama vairavimo mechanizmo sistema, priklauso...
Šį darbą sudaro 4179 žodžiai, tikrai rasi tai, ko ieškai!
★ Klientai rekomenduoja
Šį rašto darbą rekomenduoja mūsų klientai. Ką tai reiškia?
Mūsų svetainėje pateikiama dešimtys tūkstančių skirtingų rašto darbų, kuriuos įkėlė daugybė moksleivių ir studentų su skirtingais gabumais. Būtent šis rašto darbas yra patikrintas specialistų ir rekomenduojamas kitų klientų, kurie po atsisiuntimo įvertino šį mokslo darbą teigiamai. Todėl galite būti tikri, kad šis pasirinkimas geriausias!
Norint atsisiųsti šį darbą spausk ☞ Peržiūrėti darbą mygtuką!
Mūsų mokslo darbų bazėje yra daugybė įvairių mokslo darbų, todėl tikrai atrasi sau tinkamą!
Panašūs darbai
Atsisiuntei rašto darbą ir neradai jame reikalingos informacijos? Pakeisime jį kitu nemokamai.
Pirkdamas daugiau nei vieną darbą, nuo sekančių darbų gausi 25% nuolaidą.
Išsirink norimus rašto darbus ir gauk juos akimirksniu po sėkmingo apmokėjimo!